Ik heb gistermorgen overwogen om op de racefiets te stappen, het weer leek er goed genoeg voor.
Het is echter altijd een kwestie van keuzes maken, wat het zwaarste is moet het zwaarste wegen.
En dus moet de racefiets het deze week zonder mij doen.
Neef Erik had nooit veel met stoomlokomotieven, ze zijn allemaal zwart met rode wielen.
Van heel vroeger stamt zijn 38 (2C lok met tender).
Ook zeker 25 jaar oud is zijn 85 (1E1 tenderlok).
Dan worden er 25 jaar lang alleen eenheidsloks, twee 103 en diverse groene loks verzameld.
Vorig jaar koopt Erik dan geheel onverwacht een 41 (1D1 met tender) snelle goederentreinlok en dit jaar wordt de verzameling uitgebreid met een defecte 81 (D tenderlok), 78 (2C2 tenderlok), 24 (1C lok met tender) en een 44 (1E lok met tender).
Van een afstandje zijn ze nog steeds vooral zwart met rood,
als je ze nauwkeuriger bekijkt zijn de loks heel verschillend!
De snelle loks hebben (drie) grote drijfwielen (rond de 2 meter hoog), de langzame goederentreinloks hebben meer (tot 5 drijfwielen) en kleinere wielen (rond 1 meter hoog).
De Märklin loks zijn wel allemaal de oudere modellen die vaak wat robuuster en minder gedetailleerd zijn.
Maar een kniesoor die daarop let!
6 opmerkingen:
www.brillie.nl omdat anderen mij nooit bezoeken. Een hachelijke zaak, omdat ik ook altijd over treinen schrijf.
@brillie: misschien bezoeken ze je niet omdat je over treinen schrijft........
Ik doe het met auto's... Maar treinen zijn ook mooi.
Ze zijn wellicht allemaal verschillend, de overeenkomsten zijn groter!
@sjoerd: nadruk ligt in de wintermaanden op treinen, maar auto's komen weer!
@rené: zwart wielen en rook?
dat zwart maakt het wel mooi.
paint it black zoals ze ooit zongen.
Een reactie posten