Die machinist maakte onderdeel uit
van een verpakking met 6 Preisertjes, namelijk 3 machinisten en 3 stokers. (NB één van de Preiserjes wil uit privacy overwegingen hieronder niet afgebeeld worden)
Nu de ene 81 (de 81 004 voor de oplettende blogbezoekers) dus voorzien was van een machinist,
zag de tweede 81 (de 81 010 voor de oplettende blogbezoekers) er akelig kaal uit.
Er ontbrak iets in de 81 (de 81 010 voor de oplettende blogbezoekers) dat in het verleden niet ontbroken had.
Dus heb ik de tweede 81 (de 81 010 voor de oplettende blogbezoekers) ook ruw ter hand genomen, de kap er op deskundige wijze af gehaald (met één schroef), de Preiser machinist erin geplakt en vervolgens de kap weer bevestigd!
Nu ziet ook de tweede 81 (de 81 010 voor de oplettende blogbezoekers) er plots heel aangekleed uit, heel volledig, net als hieronder afgebeelde 81 (de 81 004 voor de oplettende blogbezoekers).
Voor de 2 overbodige stokers dreigt even langdurige werkeloosheid, ze passen niet in de cabine van de 81 (de 81 004 of de 81 010, voor de oplettende blogbezoekers) omdat zich daar een overbemeten elektromotor bevind,
maar gelukkig heb ik ook nog een kolenbunker (zie hieronder, met de de 81 004, voor de oplettende blogbezoekers) waar ze aan het werk gezet kunnen worden.
Zodat er gesproken kan worden van een happy end!
5 opmerkingen:
Niet dat ik bang was dat ze wat zou overkomen...
Almaar werken is ook niet altijd alles, bovendien moet je er maar geschikt voor zijn.
Ik vind de pauzes het leukst.
Stokers zijn geen bestuurders.
@sjoerd: echt niet?
@rené: ik kan ook altijd erg van pauzes genieten, vooral van pauzes met een lekker kopje koffie en een bijbehorende koek!
@brillie: stokers zijn kolenscheppers, dat heb je goed begrepen! Maar dat sluit niet uit dat ze bestuurders kunnen zijn, bijvoorbeeld van een automobiel. Of machinist in opleiding.
ik houd meer van een open end dan ben je min of meer zeker dat er een vervolg komt.
Een reactie posten