zondag 8 januari 2012

Molen De kat

De volgende bouwdoos voor de zolderspoorbaan is molen De kat.


Om eens te kijken hoe het er uit moet gaan zien zijn we vanmiddag eens naar het origineel gaan kijken. (hieronder links op de foto)



Die staat, maar dat weten jullie vast, op de Zaanse schans. (hieronder links)



Daar moet natuurlijk ook even de eerste winkel van Albert Heijn bekeken worden!



De stevige wind vanmiddag kwam uit het westen, zodat de molens behoolijk hard aan het werk waren!
(hieronder midden op de foto)



De rest van de familie 103 zocht de kachels in de souvenierswinkels op, ik heb een paar sfeerplaatjes gemaakt.



Over de bouw van de molen gaan jullie hier lezen.



Gezien het schilderwerk op de benzinepomp en lokloods ga ik de molen waarschijnlijk niet 'bijwerken'.  (hieronder houtzaagmolen De gekroonde poelenburg)



Het is dan een kwestie van het juiste licht afwachten voor een smaakvolle foto!

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

dat lijkt me een mooi project om te doen.

Renesmurf zei

ja, ik vind ze wel mooi, molens!
De zaanse schans ben ik nog nooit geweest, dat komt misschien nog wel een keer.

Ad zei

Hé Frank,

Deze bouwdoos heb ik ook liggen. Ik laat h'm nog een tijdje in de doos. Ik vandaag naar het terugmeldprobleem verder gekeken. Het ligt toch niet aan de lange draad. Waarschijnlijk zit het probleem bij de massa van een wissel. In ieder geval bedankt voor je suggesties. En alvast veel bouwplezier met 'De Kat'.

FRANK103 zei

@sjoerd: mij ook!

@rené: ik woon er in de buurt, maar om er vanuit winschoten 2 uur voor in de auto te stappen vind ik wat overdreven

@Ad: gaat lukken!

www.brillie.nl zei

De schans heb ik ook een keer bezocht in de jaren 80. Dat het spul er nog steeds staat. Bedenkelijk. Want alleen zo staan de polders ook niet droog.

FRANK103 zei

@brillie: houd jij je maar bij je zenders, het zijn geen watermolens op de zaanse schans, maar een houtzaagmolen en een mosterdmolen etc. Die zorgen niet voor droge voetjes......

Suske. zei

mooie foto's heb je van die molens geschoten.