woensdag 13 juni 2012

De studiedag naar de Apenheul

 Elise had een studiedag, dat wil zeggen, ze had vrij van school.



De leraren hebben het zo'n dag over onderwijs en wat daarbij hoort.



Zo'n vrije dag in het laagseizoen is een uitgelezen kans



om een pretpark of dierentuin te bezoeken terwijl het daar naar verwachting niet overdreven druk is.



Uit mijn lijstje koos Elise de Apenheul,



naar mijn idee een van de leukste dierentuinen in Nederland.



De weervoorspeling was niet geweldig,



maar gelukkig was het de hele dag droog en zonnig.



Het was ook erg rustig in de Apenheul



zodat we overal op ons gemak konden kijken.



En rustig van de lunch konden genieten.



In de Apenheul was afgelopen weken een geboortegolf van jonge apen,



zodat we overal moeders met jonkies zagen.



De apen in de Apenheul hebben hele stukken bos waar ze los kunnen lopen,



dankzij de telelens heb ik nog wat aardige close-ups weten te maken.



Waarbij ik persoonlijk wel hoop dat jullie niet teveel familieleden herkennen.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Suikermuis zei

Dag Frank,

Ik herken je niet op de foto's, ook je familieleden niet. Misschien mis ik de balkjes voor de ogen die er normaalgesproken wel zijn.....

Ad zei

Ha Frank,
Frank,
Als wij mensen familie zijn van de apen, hebben zij ook recht op hun eigen balk voor de ogen. Want stel dat je door familie wordt herkend, dan sta lelijk je voor aap en komt de aap uit de mouw: altijd gedacht dat je aap was en nu blijkt van niet. Maar ach wat geeft 't; een foutje is menselijk, moet kunnen toch?

FRANK103 zei

@Ronald: u vraagt, wij draaien! Zie bericht vandaag!

@Ad: ik ben me nu bewust hoeveel schade ik heb aangebracht aan de privacy van mijn familieleden. Ik dacht te kunnen volstaan met het niet noemen van hun namen, ook niet als 'die niet genoemd wil worden'. Ik ga hier uitgebreid aandacht aan schenken!

Sjoerd zei

Je hebt er in ieder geval een mooie fotoserie uit weten te halen. Ik zie alleen geen treinen, zeker met de auto geweest...

www.brillie.nl zei

Die frieten zien er wel erg heikel eruit. Toch wel laten staan neem ik aan?

FRANK103 zei

@sjoerd: de auto is veel sneller, comfortabeler, zitplaatsen, radio, je stapt voor de deur in en daar uit, de trein is vooral erg leuk op zolder

@brillie: met een juiste hoeveelheid vet zijn ze verslonden, die frieten. Er zijn geen overlevenden.....