dinsdag 31 juli 2012

Bestwig



Op weg naar huis kwamen we langs het DB station Bestwig.



Hoewel we pas een half uur in de auto zaten vond ik het een goed,



om niet te zeggen uitstekend,

moment voor een korte pauze.



Om even de benen te strekken.



De kenners zien direct dat Bestwig vroeger, eens, lang, heel lang geleden, een belangrijk station was.



Watertoren, lokloods bij een draaischijf.




Nu is er nog een groot stationsgebouw.




Opstelsporen en loodsen.




En regelmatig treinen, zoals de 648 113 naar Dortmund Hbf op de foto's hierboven en hieronder.



Treinen, zoals de 628 529 (de 928 529 is de bijwagen) op de foto hieronder,



van duidelijk van andere bouwseries



dan de trein van de Kurhessenbaan (baureihe 646.0 of 646.2, Gelenktriebwagen gebouwd door Stadler en Bombardier) hieronder,



die al in de vorige 2 berichten te zien was, wat deze foto van de 646 212 te Korbach dus vast een volstrekt overbodige herhaling maakt.



Na zoveel diepgang op dit blog beloof ik jullie morgen een minder enerverend bericht,



we moeten het immers niet overdrijven!

7 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Wie gaat er nu om twee uur fotos maken op een station. Tsss. En dat in je vakantie.

FRANK103 zei

@Brillie: dat was ik, maar ik kan ook op willekeurige andere tijdstippen foto's maken op een station hoor! Het hoeft niet per se om 2 uur, maar dat kan wel. Maar inderdaad, tijdens een vakantie zijn niet alle tijdstippen even voordehandliggend, de kans dat ik vóór 07.00 of na 23.00 op een station foto's ga maken is niet zo groot. Nog steeds niet uit te sluiten, maar niet waarschijnlijk.
Zo duidelijk en kort en bondig, to the point, beantwoord?

suikermuis zei

Een lokloods?
Was er vroeger dan last van losrijdende treinen dat er een lokdoos is gebouwd om 's avonds de treinen naar binnen te lokken, zodat ze 's nachts geen rottigheid konden uithalen?
Of lokken ze andere dingen in zo'n loods?

Interesant!



(PS. Ja ik reedt op de A1 rond die tijd! Volgende keer gewoon flink op die claxon drukken....)

Paul zei

Bij het station ligt ook een slotracebaan, de "DISO Sauerlandring". Ben je daar niet even gaan kijken? Zonde

FRANK103 zei

@ Ronald: ik was bang je een rolberoerte te bezorgen als ik zou toeteren, ik ben dus zachtjes voorbij gereden.
De lokloods is voor de koukleumen onder de stoomlokjes. Die mogen dan binnen slapen. Het lokken ziet dan op stoomlokken, hoewel je stoom niet echt kan lokken.

@Paul: ik wist niet dat die daar was, maar die was op vrijdagmiddag rond 14.00 ook vast niet open. Verder was het er zo'n 38 graden....

Sjoerd zei

We hebben in ieder geval weer treinen genoeg gezien....

hallo zei

Mooie photo's. En de trein is meer better dan NMBS?

Groetjes