woensdag 13 februari 2013

Erik en de 184

Afgelopen week was Erik jarig en had hij zichzelf getrakteerd op een 184 die voor weinig op marktplaats te koop stond.



De Marklin BR 184 (E410, artikelnummer 34710) is een meerstromenlok die zelfs wel eens in Nederland te zien is geweest.



 Doorgaans zijn de 5 loks van deze bouwserie te vinden geweest in het grensoverschrijdend vervoer tussen Duitsland, Luxemburg, België en Frankrijk.



Van deze serie zijn 3 stuks verschrot en staan er 2 in een museum.



De lok van Erik moest gisteravond even nagekeken worden maar draait inmiddels met veel succes rondjes.



Natuurlijk moet ik hier opmerken dat zo'n 184 bij mij op de spoorbaan ook niet zal misstaan!



Uiteraard hebben we de avond afgesloten met een stukje van een goede, waargebeurde film, over de Harz spoorbaan.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Zo'n 184 heb ik hier in de buurt ook wel vaker gezien. Volgens mij stond er laatst nog ene in Herzogenrath op het station.

Anoniem zei

Zeer fraaie loc.
Op dit joeptoep kanaal kun je ook zeer fraaie filmpjes kijken uit de Harz.

www.brillie.nl zei

Ik ga geen saaie film bekijken, dan zie ik het liever live. Zoals alles in het leven. Heikel waarschijnlijk.

FRANK103 zei

@Sjoerd: dat kan, grensoverschrijdend verkeer met België.

@Lokkie: een eenheidslok, de blauwe variant is nog redelijk goed te vinden, de beige blauwe moet je goed naar zoeken!

@Brillie: ik heb niet de tijd en de middelen om steeds overal live te kijken, jij bent een bevoorrecht mens!

Renesmurf zei

van harte gefeliciteerd! En het ziet er lekker uit! ha!

Albert y Mara fotoblog zei

Lekker stukje gebak, maar ook een lekkere blauwe lok die nu eens niet hachelijk is. Grtz Albert

FRANK103 zei

@René: bedankt, en ja, het was ook een lekker stukje gebak!

@Albert: de 184, daar zijn er maar 5 van gemaakt, dat was vast niet omdat het zo'n succesvolle lok was....