woensdag 29 mei 2013

Station Uitgeest


Ik was met Elise naar scouting gefietst en direct verder gereden naar station Uitgeest.



De spiegelreflex met de 18-105 zat in de tas en ook de 70-300 lens was mee.



Uitgeest is dan bijna boeiend om treinen te spotten,



met grote regelmaat passeren VIRM het station (Alkmaar-Amsterdam),



er staan sprinters (SLT of SGM) die van Uitgeest via Zaandam naar Amsterdam en verder rijden,



en er staan sprinters die van Uitgeest via Haarlem naar Amsterdam rijden.



En er stopt een intercity die van Haarlem naar Alkmaar en Hoorn rijdt.



En dit alles 2 tot 4 keer per uur (intercity Amsterdam-Alkmaar wel 8 keer per uur).



Maar gelukkig komt ook een 189 kop maken in Uitgeest.



Deze trein moet met enige snelheid door de Velsertunnel bij Beverwijk rijden



om te voorkomen dat deze in de tunnel tot stilstand komt,



stoppen in Beverwijk is dan niet meer mogelijk.



Vertrek vanuit Beverwijk direct de tunnel in kan waarschijnlijk ook niet,



hoe dan ook, de trein rijdt via Uitgeest.



Voor de bezoekers van dit weblog heb ik ook een filmpje gemaakt, mochten jullie je ernstig zorgen maken over de kwaliteit,



bedenk dan dat ik het uit de hand heb gefilmd met de 70-300 op de camera, en dat ik met de hand moet scherpstellen.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Neef,
wat heb je ook een zwaar leven als je vrij bent... Maar lang niet zo zwaar als die 189!

Anoniem zei

Waar heb ik die foto's nou eerder gezien?

Sjoerd zei

Aha, eindelijk weer een een paar echte foto's van treinen...

www.brillie.nl zei

Niet veel nieuws op het spoor, dat is weer erg jammer voor de mensen die er graag na kijken.

Renesmurf zei

ja, je hebt er een mooie dag voor uitgekozen, ze staan daar lekker allemaal te stralen in het zonnetje, en als toet nog de film!

FRANK103 zei

@Neef: het is afzien!

@Lokkie: hahahaha, je moet ook eerst hier kijken en daarna pas op een willekeurig forum!

@Sjoerd: ik vind zelf de 189 erg fraai, die moet ik in model ook maar eens zien te scoren!

@Brillie: hier rijdt inderdaad niet veel bijzonder materiaal, en die treinstellen kunnen mij niet allemaal evenveel boeien. Maar die 189 vind ik wel weer erg mooi.

@René: maandagavond was het hier heerlijk weer voor een fietstocht naar een station, dat was erg aangenaam en ook leuk voor de foto's.

Albert y Mara fotoblog zei

Een pracht reportage Frank. Mijn complimenten. Ben blij dat ik je dat filmpje gestuurd heb vanaf Uitgeest.
Spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@Albert: graag gedaan, het filmpje was ook erg leuk!