zondag 18 augustus 2013

Trier hbf


Als je naar Trier gaat,



dan moet je natuurlijk ook naar het station van Trier!



In het verleden waren daar



een boel personen- en ook goederentreinen te zien,
(hieronder: een Bombardier Talent 2 treinstel)



dit keer stonden er alleen treinstellen.



Misschien had spooronderhoud bij Gerolstein



invloed op de drukte en het aantal goederentreinen,



een machinist die op het station liep heb ik gevraagd wanneer de goederentreinen reden.



Het antwoord was jammer,



die rijden voornamelijk 's nachts.



Dus liep ik binnen een uur weer in de binnenstad van Trier,



tussen de winkels en kerken.



En langs die zwarte poort die het begin van de winkelstraat ontsiert.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

En niet opgepakt? In Duitsland zijn ze streng in spionage fotos maken.

rob alberts zei

Van Trier treinde ik met weinig herinneringen terug naar Luxemburg.
Die Zwarte Poort staat mij wel goed bij.
Mooie foto's!
Vrolijke Vakantie groet,

Renesmurf zei

ja, prachtig kasteeltje! Haha, en de rest ook wel aardig natuurlijk! Komt me enigsinds bekend voor, Trier.

joop zei

hohohoho, gaan we nu een beetje de cultuur barbaar uithangen. als je in Trier bent geweest, moet je de Porta Nigra hebben gezien, zo heet dat ding......

Ad zei

Porta Negra; rare jongens die Romeinen. Mooie treinstellen in Duitsland. Een algemeen beeld; je ziet op veel stations alleen nog maar treinstellen. Voor de goederentreinen moet je naar de de grote rangeercomplexen, of naar haven-/industriecomplexen.Jammer!

FRANK103 zei

@Brillie: ik zie er heel erg eerlijk uit!

@Rob Alberts: die zwarte poort is erg bekend!

@René: Het is een stadspoort, geen kasteel, hoewel er waarschijnlijk geen Romein meer te vinden is die het echt iets kan schelen!

@Joop: Ik heb een foto van de poort genomen, zo'n barbaar ben ik dus ook weer niet, hoop ik!

@Ad: het is de spoorlijn van Koblenz richting Luxemburg en Frankrijk, daar reden altijd veel goederentreinen. Maar nu alleen 's nachts.