De rijeigenschappen van de lok waren zelfs nog minder dan voorheen met de delta decoder, de ESU decoder bleek geen aanwinst.
ook met de Intellibox bleek dat een behoorlijke opgave, er zijn toch een stuk of 8 registers waarvan de waarde belangrijke invloed heeft op de rijeigenschappen van de lok.
Vooral op lage snelheid wilde de lok niet netjes lopen, overigens is dit wel iets waar deze lok op internet bekend om staat.
Einde van de avond reed de lok toch netjes op lage snelheid en dus mocht ze vanmorgen ook op de zolderbaan een stukje rijden.
Daar bleek direct dat de Intellibox toch een klasse betere regelaar is dan mijn 6021, hoewel de lok toch ook hier goed genoeg rijdt om op de baan te mogen blijven staan.
Op de foto's is direct te zien dat het bergstation inmiddels is voorzien van aquariumgrind en dat ook de eerste lange grassen zijn aangebracht.
Hachelijk?
7 opmerkingen:
En zie je maar weer dat je een oudje niet zo maar weg moet gooien en een derde levenskans geven. Vanuit Cordoba spoorse groeten van ons want we hebben de hoge snelheidstrein weer eens genomen. In 1 uur en 5 minuten van Malaga naar Cordoba met één stop in Antequera (een kleine 200 km) dat flitst lekker het landschap door.
Salu2 Albert
Blijft wel een hele mooie loc en met een Maxon motor rijdt ze helemaal als een zonnetje.
aha, ja kijk, ik lees het als een spookje, plaatje voor plaatje is dan pagina na pagina, en dan eind goed al goed en boek dicht.
Uit een stoomloc moet rook komen...
@Albert: ik ben jaloers, heerlijk met een hogesnelheidstrein op pad in plaats van met de sprinter.
Het is een schitterend stoomlokje, ik ga net zolang door met knutselen tot de lok naar behoren werkt!
@Lokkie: met een marklin motor moet hij ook goed kunnen lopen, lijkt me.
@René: het boek is nog niet dicht, de lok rijdt nog onvoldoende!
@Sjoerd: ja.
Is dit spoor al winter klaar?
@Brillie: zolang het dak van de zolder waterdicht is en de kachel het doet: ja.
Een reactie posten