zaterdag 18 oktober 2014

NS 175 jaar, Spoorparade deel 1


Dit jaar rijden er 175 jaar treinen in Nederland, reden voor een feestje.



Na de open dagen in Haarlem en Leidschendam was vandaag De Spoorparade in Amersfoort.



Omdat we ongeveer 25 jaar moeten wachten op een volgende jubileum,

(diesel 3)


zaten we vanmorgen al vroeg in de trein naar Amersfoort.

(Valleilijn)


Er was een boel te zien,

(smalspoor)


zoals gebruikelijk op dit weblog



laat ik de foto's in meerdere berichten zien.

(bollenwagen)


De Spoorparade is te bezoeken tot komende dinsdag,

(De Marklin 1200 met NS175 tekst)


ik zou bijna zeggen: gaat dat zien!

(Het origineel)


En dat niet alleen



vanwege de smakelijke koffie.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

lionel lines fan zei

Mooie foto's Frank,
Leuk om dat jongetje te zien kijken naar al die mooie treinen...
Zie ik dit nu goed; heeft de originele 1200 lok Nederlandse teksten en het model Duitse? Zijn ze daar helemaal in de sauerkraut gevallen? Stelletje Witzen-machers.
Groet
Eggo

FRANK103 zei

Hoi Eggo,

de ene kant van de 1200 staat de tekst in het Duits, de andere kant staat de tekst in Nederlands. Het zijn wel rare jongens, die Duitsers, maar zo raar zijn ze nu ook weer niet. Er is anders geen Nederlander te vinden die het ding wil kopen, denk ik.

vrgr
Frank

Ad zei

Andersom geldt evens ook; er is anders geen Duitser te vinden, die de loc wil kopen. Mijn leraar Duits zei vroeger al: Deutsche Sprache, schone Sprache (het lukt me niet de umlaut, op m'n telefoon boven de 'o' te krijgen). Ik ben (nog) niet in Amersfoort geweest. Twijfel nog een beetje. Is het de moeite waard? Je eerste blog ziet er in ieder geval weer mooi uit!

FRANK103 zei

Hoi Ad, ben je wel naar Leuven geweest? Volgens reacties op de diverse fora viel die beurs een beetje tegen? De Spoorparade is voor de liefhebbers leuk, maar eerlijk gezegd mis ik veel Nederlands materiaal als de 1100, 1300, 1500 en 1600, ook is er geen grote Nederlandse stoomlok te zien. Wij waren na 4,5 uur inclusief koffiepauze en diverse wachtrijen uitgekeken, een geweldige tentoonstelling ter ere van het jubileum vond ik het niet.

Vriendelijke groet,

Frank

Nb de foto's van de lokparade en de opgestelde loks komen vandaag en komende dagen. Dan hebben we ook nog toevallig een bijzondere lok gezien, waarvan ik ook een paar plaatjes gemaakt heb. Deze hele week staat dus in het teken van de Spoorparade!

Suske. zei

ik bedenk me nu dat ik nog nooit op een trein in Nederland gezeten heb. Heikel ?

FRANK103 zei

@suske: op een trein zitten is overal hachelijk te noemen, beter kan je in een trein zitten, bij voorkeur op een eerste klasse bankje in de eerste klasse coupe. Als je op een trein zit, pas dan vooral op bij bruggen en viaducten, en hier in de regio ook voor tunnels. En laat ik de bovenleiding niet vergeten te noemen. Die zijn niet goed voor jouw kapsel!

Albert y Mara fotoblog zei

Een must voor jou om die 1200 loc van Märklin te hebben t.z.t.?? Ik vind de prijs veel geld. Salu2 Albert

FRANK103 zei

Hoi Albert,

die 1200 gaat 330 euro kosten, wel een verbeterd model met een nieuwe aandrijving en met geluid, ook met motorgeluid. Maar 330 euro vind ik teveel geld voor een loc, dan moet ik eerst de staatsloterij winnen.