de nieuwe 120 moest toch eens wat rondjes in de benen krijgen!
Ook de, naar mijn mening bijzonder fraaie, Oostenrijkse Taurus mocht de benen strekken.
Zoals jullie weten is het station op de zolderspoorbaan een kopstation, de loc voor de sleep rijtuigen of goederenwagons moet omlopen, of een reserve loc moet van het opstelspoor voor de trein geplaatst worden.
Stond daar meestal één lok, nu de tweede 103, met schortplaten, ook is omgebouwd naar digitaal,
zijn er zomaar 2 beige rode 103'en beschikbaar (en ook een rode 103 en diverse andere locomotieven).
De 103 met de schortplaten heeft duidelijk geen hoogvermogen motor, maar problemen met de sleep heeft de lok niet.
Zo draaien de locomotieven gelukkig probleemloos hun rondjes.
Hachelijk?
19 opmerkingen:
Niet hachelijk, maar gewoon een leuke hobby, alleen mis je zo wel een Big Mac...
Ha Frank, zo kennen we je weer! De terugkeer naar de zolderspoorbaan, mag er zijn. Wat een leuk verhaal over deze karakteristieke locs. Nog veel plezier met deze giganten en de zolderspoorbaan.
@sjoerd: die staat voor zaterdag op de planning....
@ad: bedankt, en ja, het duo 103 mogen best giganten genoemd worden, maar er zijn locomotieven die ook giganten genoemd mogen worden, zoals de 194!
ja, het is er wel weer voor, lekker jezelf binnen vermaken!
Dacht dat je ging oefenen met race autootjes
@rene: wat temperatuur 's avonds betreft wel, maar overdag schijnt de zon en ben ik liever buiten!
@marc: zodra dat kan ga ik de raceauto's tevoorschijn halen. Op dit moment kan het niet.
De 193 en 194, zijn zeker giganten. Er hangt op dit moment ook een behoorlijk gigantisch prijskaartje aan.
Wordt er niet gegeten op zolder?
@ad: van de bouwserie 194 staan er 2 op de zolder, een 194 en een Oostenrijkse 1020. Een 193 gaat hier pas komen als het marklin model eens wat aardiger geprijsd op mijn pad komt, of, zoals heel veel locomotieven in de verzameling, tweedehands!
@jw: nee, van mooie treinen ga je toch al kwijlen, extra voedsel of drank leidt dan tot overmatige speekselaanmaak! Geen voedsel op zolder dus!
Gelukkig Frank, je bent er weer. Gaat het weer beter met je gezondheid? De 103 blijft voor mij mijn favoriete Duitse loc van de DB, nog van voor 'die Wende'.
Smakelijk eten morgen met je Big Mac.
Spoorse groeten Albert
@albert: bedankt! Ja, het gaat inderdaad beter, mijn bedoeling is het maandag weer naar kantoor te gaan. Als je mijn verzameling Duitse locomotieven bekijkt loopt dat van stoom (03, 18, 50 en diverse tenderlocs) naar altbauseries 118, 194 en 191, de nadruk ligt op de eenheidslocomotieven uit de jaren 1960-1970 (110, 140 en 141) en de hieruit voorkomende series 103, 111 en 151. Ik heb dan nu ook een 120 en de opvolger van de 103, de 101. Andere moderne loc's, zoals de 145, 146, 186 en 189 ontbreken. Hoewel, van de 186 heb ik een Nederlandse fyra lok en de Taurus is natuurlijk ook in Duitsland te vinden als bouwserie 182.
De kenners zullen zich onder de kin krabben bij het bestuderen van mijn verzameling, twee belangrijke series ontbreken namelijk: de e44 als eerste Duitse draaistellocomotief en de 150 als 4e bouwserie van de eenheidslocomotieven. Van beide series heeft Marklin recent weer prachtige modellen uitgebracht, zodat ik toch zeker voor komende jaren nog iets te wensen heb. En als ik dan toch bezig ben, een bugelfalten 110 mist ook nog in mijn verzameling modellen van de bouwserie 110. Hachelijk?
Heel hachelijk! !!
@marc: ik had het niet treffender kunnen zeggen!
niet hachelijk, wel duizelig makend die rondjes makende locomotieven. Heikel ?
@suske: ja! Let op, niet de h vergeten!
Ik ben blij dat de zolder weer gevonden hebt. Het blijven mooie neusjes. Geniet van de treinen!
Groet
Eggo
We moeten de roosters van die 103 even spuiten, neef... En eigenlijk horen die panto's rood...
@Eggo: bedankt!
@Erik: op de foto lijkt het erger dan het is, door de flits.
Een reactie posten