maandag 15 december 2014

Naar de kerstmarkt in Oberhausen


Vele jaren geleden ben ik voor het laatst naar een kerstmarkt geweest, naar Keulen per trein met mijn broer Rob.



Een aanbieding uit het weekblad Libelle, hoewel ik dat natuurlijk nooit aan iemand ga vertellen!



Spontaan had ik vorige week bedacht weer naar een kerstmarkt te willen gaan, en wel op de enige dag die we konden, namelijk vandaag!



Alleen Lisanne kon trouwens mee, de rest moest naar school of kantoor. Mijn voorkeur ging naar de kerstmarkt in Aken, niet geheel toevallig, daar vinden we bij de kerk de bekende modelspoorwinkel Hunerbein.



Lisanne wilde liever naar Oberhausen naar het overdekte winkelcentrum Centro.



Aan de plaatjes kunnen jullie zien dat het Centro is geworden.



Het winkelaanbod in Centro bestaat vooral uit kleding en schoenenwinkels, er is een Saturn en een Legowinkel, en een enkele andere verdwaalde niet-kleding winkel, maar er is vooral kleding te koop.



Dus zaten we al snel aan de gezonde Duitse lunch en besloten we een bezoek aan de altstad (binnenstad) te brengen, met de bus.



Uiteraard heb ik even een blik geworpen op de bahnhof en


hebben we daarna de winkelstraat van Oberhausen opgezocht.



En de kerstmarkt in het centrum.



Dat was zo'n triest gebeuren dat we binnen een uur weer terug waren in Centro.



Omdat zich in de tussenliggende periode geen belangrijke wijziging in het productenaanbod had voorgedaan (er was nog steeds geen boekhandel, speelgoedwinkel of nog leuker: modelspoorwinkel),



zijn we vrij snel in de auto gesprongen om de terugreis te maken. Hoewel het een leuke dag was hoef ik de volgende keer niet meer naar Oberhausen.



Uiteraard hebben we onderweg een gezonde Hollandse maaltijd genoten, de vette Duitse hap moet geen gewoonte worden!



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, zo ken ik je weer. Een superlunch... Aachen was spoortechnisch inderdaad een beter idee geweest.

FRANK103 zei

@sjoerd: volgende keer gaan we naar Aken!

Albert y Mara fotoblog zei

Als je voor de treintjes op stap gaat, dan hoef je toch geen kerstmarkt te bezoeken in Duitsland. Gewoon direct door naar Hünerbein in Aachen *WINK*, of zaten er een paar familiebeloftes in om "samen naar de Kerstmarkt gaan van de Libelle?" Ik ga het bijna denken.
Kerstgroeten Albert

lionel lines fan zei

Hoi Frank,
Ja Zaterdag was ikzelf met familie ook in CentrO inderdaad kleding kopen. Maar ja, vanaf hier is dat de eerste serieuze stad over de streep met dito kledingmagazijn. Dus Libelle heb ik daar niet voor nodig. Inderdaad zag ik wel een bus uit Alkmaar; Bak reizen of zoiets, vond ik een komische naam. Nee, treintjes, Leider / Schade, dat wordt hem niet in CentrO, Hünerbeid is dan ook mijn favoriet.
Overigens je was heel dichtbij eetcafé Alex, staat zelfs op je foto, daar kan je echt heerlijk buffelen. Persoonlijk heb ik daar close encounters met een Riesen Chocolade Torte gehad die mij zeer goed is bevallen.
Groeten Eggo

FRANK103 zei

@albert: volgende keer gaan we naar aken!

@eggo: dat van die sacher torte spreekt me erg aan, maar een volgende keer ga ik toch naar aken of keulen, want kleren kopen vind ik even leuk als een bezoek aan de tandarts. Daarvoor ga ik ook niet ruim 2 uur in de auto zitten. Bak is hier een bekend busbedrijf, net als Bakker.

Ad zei

Frank, de LEGO-winkel is toch ook wel zo'n favoriet?
In Gouda zit er ook een. Ik ben er nog niet geweest. Min of meer een stukje zelfbescherming.

FRANK103 zei

Hoi Ad, hoewel ik lego leuk vind im mee te bouwen kost het me geen moeite de knip dicht te houden, er zijn grenzen aan het aantal hobby's die ik wil hebben.

Renesmurf zei

ja, als je er van houdt is dat leuk. Dat geldt natuurlijk voor alles. Ik vind het af en toe ook wel leuk om ergens rond te kijken.

FRANK103 zei

@René: ik houd er van om dingen te zien, een bezoekje aan een kerstmarkt past daar goed bij. Maar nog leuker vond ik het dat Lisanne mee ging, gezellig een vader-dochter uitje.