dinsdag 4 augustus 2015

Hoge bomen


Hoge bomen vangen veel wind, wat vooral hachelijk is als er veel wind staat.



Ruim een week geleden, op zaterdag 25 juli, was er bij ons in de buurt sprake van een storm.



Er was in IJmuiden zelfs een wind gemeten van 121 km/u.



Dan hebben we het over een gewone wind, niet een die verband houdt met de consumptie van uien, bonen of prei!



Hoewel een gewone wind ook veroorzaakt wordt door gebieden van hoge en lage druk, maar dat terzijde.



Goed, die gewone wind waarde hier dus rond met hoge snelheid, ik vermoed op zoek naar een gebied met lage druk.



Tijdens die zoektocht stonden een aantal bomen akelig in de weg, waarbij het onderstel van die bomen aardig werd belast.



Om een lang verhaal kort te maken, om toch tot een punt te komen, de boom in de straat bij mijn ouders stond schuin.



Ik heb mijn automobiel elders geparkeerd toen ik zag hoe deze boom erbij stond.



Inmiddels heeft de plaatselijke brandweer korte metten gemaakt met de boom.



Hachelijk?

5 opmerkingen:

Kees zei

Hoi Frank, ja dat was 'n beste storm, bij ons waren ook diverse bomen of omgewaaid of afgebroken. Gelukkig geen schade verder.
Groet kees.

gerdaYD zei

Persoonlijk vind ik dit veel erger dan schade aan gebouwen, ik zie niet graag de natuur geweld aandoen, en dat heeft die storm beslist gedaan!
OT: inderdaad, je moet dringend eens naar de opticien! *wink, big smile*

Ad zei

Wat kun je over een storm eigenlijk een flinke boom opzetten. Hoge druk, lage druk, depressies, winden, prei, uien, bruine bonen, omgevallen bomen; van alles vliegt voorbij in dit blog. Gewoon adembenemend!

Albert y Mara fotoblog zei

Dat zijn echte "afknappers". Plezante reportage Frank. Je hebt gezien hoe het tekeer is gegaan bij ons aan het Veluwemeer. Salu2 Albert

Suske. zei

Zomerstormen zijn nooit leuk, maar ik zie dat het onlangs bij jullie ook gesneeuwd is. Heel erg penibel.