zondag 20 september 2015

Naar Erik01

Ik had vanmorgen afgesproken met Erik01, een mede Märklintreinenliefhebber van het 3railforum.



Natuurlijk moeten jullie Erik01 niet verwarren met neef Erik, hoewel beiden een Märklin spoortafel en een locomotief van de bouwserie 103 bezitten, gaat het niet om dezelfde persoon.



De koffie en een heerlijk stukje vlaai stonden al op me te wachten, het beloofde een uitermate smaakvol bezoek te worden!



De 01 met olietender, een model met geluid en rookgenerator, rijdt bijzonder fraai een rondje over de spoorbaan.



Dan mag mijn V200.1 een stukje rijden, een lok met dieselgeluid.



Erik heeft een V200.0 zonder geluid.



Ook om te zien is dat een hele andere lok!



Helaas moest ik al weer snel weg,



ik moest Lisanne ophalen bij de Scout-in in Zeewolde.


De heerlijke bretzel die voor me klaar stond heb ik natuurlijk wel eerst geproefd!



Bij het terrein van de Scout-in was ik niet de eerste ouder die grut op kwam halen, een lange file stond er op de weg naar de kiss en ride.



De ingang zag er al aardig verlaten uit.



Omdat de meiden erg hongerig waren na een weekend kampvuren maken en kampvuurliedjes zingen hebben we een korte stop gemaakt op weg naar huis.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

gerdaYD zei

Ha en joepie, je hebt die 01 als model op de foto gezet, blij toe want je weet dat ik er speciale herinneringen aan heb...
Maar natuurlijk mag de rest van je reportage er ook zijn, wat een mooie modelletjes puffen daar op die minispoorbaan!
En zoals steeds wordt het spelen begeleid met heel veel lekkers, iets wat je van jou gewoon zijn Frank *wink, big smile*

Kees zei

Hoi Frank, dat zijn echt ware juweeltjes, Ja de treinen bedoel ik Ha ha.
Groet Kees.

Sjoerd zei

Volgens mij moet je na zo'n weekend woensdag op de fiets...

FRANK103 zei

@gerda: bedankt, inderdaad vind ik de 01 een erg indrukwekkende machine. Omdat hij erg lijkt op de 03 op mijn spoorbaan zal er niet snel een 01 door mij gekocht worden. De heerlijke etenswaren zijn verzorgd door Erik01, die zich niet bewust was hoe weblogwaardig de lekkernijen zijn!

@kees: tuurlijk wist ik meteen dat je de treinen bedoelde!

@sjoerd: eigenlijk moet ik elke dag op de fiets!

Anoniem zei

Vind je het volgende ook een bezoekje waard?


Heeft u de open dag in mei gemist ? Geen nood, a.s zaterdag 26 september opent de Amsterdamse Modelbouwers Club wederom haar deuren Onze clubruimte bevindt zich in gebouw 2 van het hotel De Rijper Eilanden in De Rijp.

U vindt er de oude binnenstad van Amsterdam met het CS in (weder)opbouw, de Dijksgracht, een stukje Oostelijk haven gebied, Sloten en de polder, een mooie rivier met dito brug en natuurlijk rijdende NS-treinen in het tijdperk IV- jaren 80 -. Daarnaast staat station Weesperpoort met stoomtreinen te pronken en staat er een Zwitserse modulebaan in opbouw met rijdende smalspoortreinen.

Aanvang is 11 uur, tot een uur of 4 bent u van harte welkom. U kunt ons vinden op "zolder 2", volg de wegwijzers met "Amsterdamse Modelbouwers Club".

Entree is gratis, maar een vrijwillige bijdrage aan de clubkas is meer dan welkom.U kunt ook altijd donateur worden worden. Meer info op onze site www.amclub.nl of op de Open Dag.

Ook het Modelbouwmuseum op de zolder in gebouw 3 van het hotel De Rijper Eilanden, met een klassieke Marklinbaan en een grote N-baan ontvangen u graag op deze zaterdag. Daar is de toegang ook gratis

Tot zaterdag de 26ste.september.

Vriendelijke groet,

FRANK103 zei

@rob: dat klinkt heel erg goed, ik ga zeker een poging doen daar te gaan kijken!

Renesmurf zei

Ja, zo krijg je een welbesteed dagje wel om, en dat smaakt vast naar meer! En dat is alleen maar goed, levenslust.

Suske. zei

En ik die dacht dat deze blog op dieet was. Penibele kwestie !

Mirjam Kakelbont zei

Ik heb het filmpje even bekeken: je hebt er veel werk van gemaakt!