donderdag 28 januari 2016

De spoortafel van Erik


De winter lijkt al voorbij te zijn,



de paaseieren liggen al weer in de winkel,



tijd dus om de spoortafel van neef Erik, die hier trouwens niet genoemd wil worden, af te maken



voordat er mussen door de zomerse temperaturen van het dak vallen!



Het bouwen van het schaduwstation gaat heel vlot, op de diverse treinenbeurzen heeft Erik wissels en passtukjes (korte stukjes rails) gekocht



zodat, als het houtwerk voor een nieuw niveau klaar is, we ook op één avond de rails kunnen leggen.



Na het leggen van de rails moeten we testrijden om probleemstukjes eruit te halen.



Als een niveau dicht is kunnen we immers lastiger bij de met hotglue vastgeplakte rails.



Maar in geval van paniek kunnen we er wel bij.



De bouw van het schaduwstation ga ik hier natuurlijk verder laten zien,



vooral het aansluiten van alle blokken aan de printplaten van de bezetmelding



zal nog wel een behoorlijke klus worden.



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Kees zei

Hoi Frank, zo zo goed bezig jullie, wat 'n klus jongens.
Groet Kees. Mooie bus trouwens.

Sjoerd zei

Goh, dat lijkt op werken...

GerdaYD zei

Jij weet er steeds weer een mooie reportage van te maken! Ik hou het kort, later antwoord ik uitgebreider...

Ad zei

Erik zet het groots op. Ziet er professioneel uit. Met zo'n grote baan moet hij zeker ook van boosters gebruik maken?

Frank 103 zei

@kees: bedankt! Als het te snel klaar is, dan is het ook niet goed. Het is bedoeld als meerjaren project.

@sjoerd: het is afzien, het is veel erger dan mijn werk!

@gerda: bedankt!

@ad: ja, de spoorbaan van Erik wordt gevoed door 1 zware trafo en meerdere boosters. De bezetmelding wordt per sectie van de baan aangesloten op een booster. We zijn nooit verder gekomen dan dit, we weten niet of het goed gaat werken met koploper.

Albert y Mara fotoblog zei

Onvoorstelbaar wat een werk, en wat een kruip- en sluipwerk. Niets meer voor mij op mijn leeftijd. Ziet er mooi en degelijk uit.
Spoorse groeten Albert

Renesmurf zei

Och, nu alweer Pasen in de winkels, en tot het echt Pasen is kan je nog heel wat fijne uren doorbrengen!

MarcStouten zei

En dan zijkanten dichtmaken en je ziet dan echt niets meer? Hachelijk.

Wat zit er achter idee van de plateaus dicht op elkaar?

Frank 103 zei

@Albert: een belangrijk deel van het plezier in modelspoor bestaat voor ons uit een gezellige avond knutselen aan een spoorbaan, het geeft dus niet dat het veel werk is. Het ergste dat ons kan overkomen is dat het af is!

@rené: ik vind het nog te vroeg voor paaseieren. Zometeen gaan ze de week na de paas al beginnen met sinterklaas en kerst etenswaren.

@marc: het schaduw station is een parkeergarage voor treinen, het dichtmaken is tegen stof en het vallen van een ontspoorde trein.

Anoniem zei

Wat doet dat weblogblokje opeens op die ene foto?

Vrolijke groet,

FRANK103 zei

@rob: neef Richard wil niet herkend worden, vandaar het blokje. Maar ook zonder blokje zal je hem niet snel herkennen, het is dus onzin, die blokjes!