een Marklin lok uit de jaren '50, groot, zwaar en degelijk.
(Hieronder: het scharnierende onderstel maakt rijden in de scherpe Marklin bochten mogelijk, de dubbele slepers moeten zorgen voor een zeer betrouwbare stroomafname)
De lok was door de vorige eigenaar omgebouwd naar digitaal met een delta decoder
en kan dus probleemloos op onze spoorbanen rijden.
Maar Erik is niet zo gek op stoom, hij rijdt liever Duits of Zwitsers periode 4 (1970 - 2000).
In een stoomdepot zou de lok ook zeker niet misstaan, maar in het depot van Erik komen vooral
'altbau' elektrische locomotieven (de groene locomotieven uit periode 3, van 1930 - 1970).
Dinsdag kreeg ik de 44 mee voor op de Valkensteen baan, een indrukwekkende verschijning!
Hachelijk?
9 opmerkingen:
Een mooie loc, past er goed bij.
Ja, niks mis mee, allemaal prima!
@sjoerd: zeker!
@Rene: zeker!
Hoi Frank, een schitterende locomotief dit oudje.
Groet Kees.
Ik vind het een imposante loc!
Zo zie je maar weer dat omgebouwde oudjes, misschien niet helemaal op schaal, nog lekker meekunnen op jouw baan. Salu2 Albert
Wow! Niet alleen voor de loc maar ook voor de kennis van de vorige eigenaar die dat toch maar mooi voor elkaar kreeg! Voor mij is het abracadabra, maar voor jou beslist niet. Wat ik hier wel zie is een serie knappe foto's, je bent goed in macro-fotografie Frank!
Fijn weekend hé en bedankt voor de raad, ik ga er eens over nadenken *wink, big smile*
Hoi Frank, ik kan van zo'n 'oude' lok genieten. Niet alleen vanwege de stangen, maar ook omdat ik mezelf dan inbeeld hoeveel mensen al naar deze lok gekeken hebben terwijl die denkbeeldig puffend voorbij gleed. Keep them Rolling!
Groet
Eggo
Een reactie posten