maandag 11 april 2016

De Souterrain race


Vrijdagavond had Marc ons uitgenodigd voor een race,



reden genoeg om de Porsche goed te bekijken en te voorzien van iets meer lood in de neus en op de flanken.



Omdat ik de weddenschap over de formule 1 auto tegen de classic auto verloren had voor er een meter gereden was, moesten er een paar Siciliaanse zakken drop mee.



De culinaire voorbereiding op de raceavond bestaat uit een gezonde shoarmapannenkoek met een pietsje teveel knoflooksaus om de tegenstanders uit de concentratie te halen.




Marc had voor de deelnemers de koffie met een gezonde appelpunt klaar staan.



Dan gaan we naar de kelder voor een race, bij het warmrijden blijkt de tijdwaarneming nog steeds zwaar van slag, of dat komt door de overgang naar zomertijd blijft lang onduidelijk.



De race 'eruit is eruit' is spannend, mijn Porsche laat snel merken dat teveel lood op de heupen geen positieve invloed heeft op de wegligging, en eruit ga ik!



Marc wint de spannende race!



Als we de tijdwaarneming nog eens goed bestuderen



blijkt het probleem een instelling in de software te zijn, door de hoge snelheid van de auto's

(De NSR Ford GT40 van Martin is bijna onverslaanbaar)


moet een kortere onderbreking van licht op de lichtgevoelige cel al leiden tot het tellen van een ronde, na aanpassing doet de tijdswaarneming het uitstekend.

(De Slot It bolide is niet vooruit te branden en beland al snel weer in de kist)


Als ik dan mag rijden met een NSR Porsche van Marc rijd ik zelfs een rondje onder de 7.0, de gezellige avond was weer een groot succes!

(De hoeveelheid lood moet verminderd en de banden moeten goed worden bekeken ivm gebrek aan grip, de insert rechtsvoor kan door de te lange vooras niet blijven zitten terwijl de banden tegen de kap aanlopen, de NSR Porsche is nog geen winnaar)


Hachelijk?

11 opmerkingen:

MarcStouten zei

Teveel lood is niet goed evenals te veel drop. De volgende dag de laatse drop in 1 keer opgegeten. Is echt maffiaans verrukkelijke lekkere drop!! Gauw maar weer een hachelijke weddenschap afsluiten.

FRANK103 zei

@marc: die drop is inderdaad verschrikkelijk lekker, ik sta niet afwijzend tegen een nieuwe weddenschap!

Kees zei

Ja Frans racen maakt hongerig en snoeperig.
Groet Kees

gerdaYD zei

Soms heb ik de indruk dat jullie het meer voor het voedsel en de snoep doen dan voor de race zelf *wink, big smile*. Maar veel plezier zal je wellicht aan allebei wel hebben hé?

Sjoerd zei

Ik zie het al, die jongens proberen aan je te verdienen...

Albert y Mara fotoblog zei

Een gezellige en smakelijke log.
Salu2 Albert

FRANK103 zei

@Kees: zeker!

@gerda: ik doe toch mijn uiterste best eenieder wijs te maken dat het om het slotracen gaat, maar iemand kan ik niet misleiden Gerda. Heb je een glanzende carrière als detective misgelopen?

@sjoerd: ja, ik kan er een boek over schrijven! Of een blog....

@albert: bedankt!

Ad zei

Lood om oud ijzer; eens zal het moment van victorie voor de Porsche aanbreken. Wegen, verdelen en balanceren tot je een ons weegt. Meten is weten. Gaan met die banaan; eh... tomaat!

Renesmurf zei

Ik vind de autootjes het leukst om te zien, zo klein en fijn.

FRANK103 zei

@ad: het is slechts een kwestie van tijd en dan rijdt de porsche vooraan mee, dat is gewoon een zekerheid. Tenzij nsr een sneller model uitbrengt trouwens, of Marc mij niet meer uitnodigd voor een raceavond. Of ik geen zin meer heb in slotracen. De duinen bij castricum doorbreken en heel noordholland onder water loopt. Er een boeing 747 op ons huis land. Misschien, heel misschien, rijdt de Porsche ooit vooraan mee. Ik zou er niet op wachten!

@rene: het is gewoon proza zoals je dat hier neerzet. Geweldig. Ik kan het niet beter verwoorden!

francky spruytte zei

Altijd leuk om te weten welk krachtvoer jullie gebruiken om er stevig in te kunnen vliegen.