donderdag 14 april 2016

De 139 van Laurent


Laurent, die hier liever niet genoemd wil worden, is een van de regelmatige bezoekers van het 3-railforum.



Een forum is dan een verzamelplaats voor gelijkgestemden, met vergelijkbare hobby's of interesses, die dan toch zo nu en dan van mening verschillen.



Zo vind ik dat je probleemloos NS personenwagons achter een Duitse goederentreinlocomotief kunt hangen, stuurkabels om deuren te sluiten heeft een modelspoortreintje helemaal niet nodig.



Laurent dacht dat zijn nieuwe Duitse goederentreinlok van bouwserie 139 niet snel ingezet zou worden voor een personentrein, zelfs niet voor een Duitse personentrein.



Laurent bleek hier in de buurt te wonen dus kwam hij gezellig langs om de 139 uit te proberen.

(de dakopbouw van de 1216 is bijna hetzelfde als die van de 189, beiden zijn Eurosprinters van Siemens)


De dubbeldeks NS rijtuigen vormden, zoals we hadden verwacht, geen enkel probleem voor de 139.



Ook zijn 2 Taurussen mochten daarna nog wat rondjes rijden en hebben we daarvan een filmpje gemaakt.


Zo kwam aan een gezellige avond helaas al weer snel een eind.



Hachelijk?

15 opmerkingen:

Kees zei

Hoi Frank, super mooie beelden weer van de prachtige locomotieven.
Groet Kees.

Ad zei

Wat een beauty's Frank, die Tauruslocs. Echte krachtpatsers!

Ad zei

Die ÖBB hat geschaft mit dem Taurus!

Renesmurf zei

Ik vind het leuk om te zien. Lekker kort en veel details, erg netjes, mooi.

FRANK103 zei

@kees: jammer wel dat het vooral locomotieven van Laurent zijn en hij ze weer meegenomen heeft.

@ad: zeker! Ik ben ook heel tevreden met mijn taurus, de twee taurussen van Laurent zijn weer nieuwer en hebben geluid, erg leuk! Jij als kenner ziet waarschijnlijk direct de verschillen tussen de verschillende Taurussen, of Tauri, mijn lok is een 1016 die alleen in Oostenrijk mag rijden, de 1116 mag ook Duitsland in en de 1216 is een 4stromenlok en wordt ook gebruikt in Hongarije en Tsjechië en zo.

@rene: bedankt, leuk te lezen dat je ze leuk vindt!

Sjoerd zei

Haha, het mooiste zou natuurlijk zijn als je kon zeggen bedankt laat maar hier....

francky spruytte zei

Leuk filmpje.
Achteraf dan gezellig met natje en droogje verder praten onder gelijkgestemden ?

FRANK103 zei

@sjoerd: ik vrees dat Laurent dat niet van plan was, die wilde zijn kostbare aanwinsten toch graag weer mee naar huis nemen.

@francky: dan gezellig kletsen was tijdens het rijden, het natje ook, maar versnaperingen heb ik niet zomaar in huis, de verleiding is dan te groot om steeds te snoepen.

gerdaYD zei

Goede morgen Frank. Het is inderdaad jammer dat hij die mooie locs weer mee naar huis nam, dat moet toch een beetje pijn aan je hart gedaan hebben hé.
Mooie serie foto's alweer!
Fijn weekend jongen...

FRANK103 zei

@gerda: bedankt, en was zeker jammer dat de 139 niet mocht blijven logeren!

gerdaYD zei

Goede morgen Frank. Ooo, mocht die zelfs niet voor een paar dagen bij jou logeren? Wat een strenge papa heeft die toch *wink, big smile*.
Fijne nieuwe week hé, hopelijk kan je die met volle batterijtjes beginnen!

Jeroen Schrage zei

Frank ik kijk te weinig op je blog, wat een ernstige zaak is. Maar deze update kreeg ik toch maar even mee, wat een goede zaak is! Leuk gedaan weer! Verzoekje om die 357km/h nog eens na te bootsen?

FRANK103 zei

@Gerda: het was heel erg! Jammer dat je zover weg woont, anders had ik je er alles over willen vertellen.... ;-)

@Jeroen: dit weblog is nu eenmaal slaapverwekkend, buiten Gerda, Sjoerd en Renesmurf haakt eigenlijk iedereen binnen een paar maanden af. Of eerder.
Die 357 is op mijn spoortafel niet bijzonder, de doorsnee 103 rijdt daar rondjes omheen met 2 vingers in de neus.

Anoniem zei

ze moeten afhaken omdat t te moeilijk is! STUURkabels om wagons aan te sluiten....das wel zo hachelijk

FRANK103 zei

@frank102: beste collega, zonder stuurkabel wordt het een onbestuurbaar gebeuren waarbij de beste kapiteins aan de wal zitten en hoge bomen veel wind vangen. En een stuurloos schip met een Italiaanse kapitein geeft narigheid, zoals de geschiedenisboekjes ons leren. Stuurkabels dus, die voorkomen dat een switch leidt tot paniek. Het is hachelijk!