zaterdag 16 september 2017

Het regent treinen


De herfst is begonnen, de codes geel en oranje vliegen ons als tornado's om de oren,



het is dus weer tijd om de zolder op te zoeken voor de modelspoorbaan.



Dinsdagavond zijn we bij Erik geweest, de baan moet schoongereden worden



en de olie in de locomotieven moet weer warm gereden worden.



Erik had via het internet weer een mooie aankoop gedaan,



zijn locomotievenpark aan Re 460 is daarmee weer met 1 lok uitgebreid.



Het is de fraaie Miele lok, een mooie nieuwe aanwinst.



Natuurlijk hebben we de line-up van de locomotieven op de foto gezet!



Met mijn zwager Marco was ik vandaag geheel toevallig in Woerden, waar meneer Grootendorst woont.



Daar stond een tweedehands blauwe 1200 in de vitrinekast, voor een redelijk aangename prijs.



Het is de 37121, een periode 3 uitvoering van de NS 1200, de kenner ziet direct dat de NS vishaak ontbreekt en dat de loc voorzien is van een omgekeerd L sein in plaats van het A sein.



Het is het nieuwe Marklin model van de 1200, de lok heeft veel meer details dan zijn nog steeds fraaie broertje van het oude model,



verschillen zijn er in lengte, pantografen en details van de lok.



Ik vind de nieuwe 1200 een geslaagde uitbreiding van het lokpark!



Hachelijk?

12 opmerkingen:

Ad zei

Frank, ik ben het helemaal met je eens. Een verantwoorde aanvulling op de verzameling. Al is het alleen maar om de ontwikkeling in de modelspoor techniek scherp te kunnen weergeven. De ware kenner/liefhebber smult hiervan. Ik mis alleen dit keer de eenvoudige, doch voedzame culinair verantwoorde vette hap ter afsluiting. Je gaat toch niet aan het lijnen? Da's niet bevorderlijk voor de inspiratie van dit eenvoudige, doch hachelijk hoogwaardig modelspoorgehalte van dit blog. Proficiat!

FRANK103 zei

@Ad: het was een hele drukke dag, waarbij we bij de burgerking zijn gestopt, echter de rij was daar zo lang en er was zo weinig personeel dat we doorgereden zijn naar mcd. Echter hadden we toen inmiddels al ongelofelijk veel honger. Ook bij de mc was het druk, en wij hadden nummertje 36, echter toen nummer 46 al zijn eten kreeg hadden wij nog steeds geen bingo. Marco is toen met bloeddoorlopen ogen en een kraakstem van de honger gaan vragen waar onze bestelling bleef. Eindelijk kregen we toen ons eten, we hebben zelfs diemblad en berpakkingsmaterialen opgegeten, en de telefoon ook toen ik foto's wilde maken. Ik heb vanavond de restanten uit de wc gevist en aangesloten op de pc om toch foto's te kunnen tonen, maar een fris gebeuren was het niet! Met andere woorden, om het kort en bondig te vertellen en zonder onnodig uit te weiden, ik heb geen foto's van de mc. Gewoon omdat we uitgehongerd waren en door de hongeroedeem vergeetachtig waren. Denk ik. Hachelijk?

Sjoerd zei

Ik vind de 1200 de mooiste locomotief die de NS in in dienst heeft (gehad). Ik heb er hier nog een staan van Fleischmann geloof ik. 40 jaar oud zoiets.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Inderdaad weer goed om met je hobby binnen verder te gaan. Buiten is het weer niet al te best geweest de laatste dagen.
Mooie locomotieven.
Gaaf dat je die 1200 lok zo op de kop hebt weten te tikken. Ziet er goed uit.
Daar heb ik nog menig goederentrein mee gereden.

Groeten, Marco

francky spruytte zei

Buiten wordt het minder leuk met dat herfstweer dus terug de zolder op als ik het goed begfijp.
Groetjes.

Ad zei

Was ik nog vergeten; de RE 460 vind ik trouwens ook een magistrale loc, die thuishoort in het rijtje van tijdloze klassiekers als de NS 1200, DB 103, V200, SBB krokodil...,ik noem er maar een paar.

Renesmurf zei

ja, de avonden zijn alweer donker, het is weer tijd voor meer binnen spenderen. Fijn computeren en kijken wat anderen doen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: de 1200 is een klassieker, een geweldige lok, zoals Ad ook al zegt, de 1200 is net zo'n icoon als de V200, de 103 en de 194. De Fleischmann modellen van de 1200 zijn trouwens ook erg fraai en degelijk.

@Marco: ik had graag een keer met je mee gereden, helaas worden de 1200 steeds minder ingezet, wat niet vreemd is voor 60 jaar oude locomotieven. Ik geloof best dat het in de cabine van een 189 heel wat comfortabeler is voor de machinist!

@Francky: dat heb je goed begrepen!

@Ad: ik ben het daar helemaal mee eens, de re460 is ook een bijzondere lok, een futuristische machine. Er staan er hier op zolder ook een paar, maar 9 zullen het er nooit worden! Ik zou graag de 194 nog willen noemen als bijzondere machine, hoewel die minder opvallend is als de Zwitserse krokodil.

@René: ik bekijk de andere webloggen meestal op de ipad, dat gaat iets sneller en kan gewoon tijdens het tv kijken.

Ad zei

De nieuwe blauwe 1200 is zeker een oudere uitvoering dan de oude 1200; het NS-vignet ontbreekt (nog). Ze zijn allebei wel mooi.

FRANK103 zei

@Ad: dat klopt, dat heb je goed gezien. De 1215 is een periode 3 lok, met omgekeerd L lichtsein en ontbrekend logo. De 1202 is een periode 4 lok, met A sein en vishaken.

Mirjam Kakelbont zei

Een heel verstandige uitbreiding van het locpark; dat zag ik meteen (kuch.) Miele er is geen betere...leuk dat dat ook voor een loc doorgaat. De loc die op natuurlijk melk loopt, vind ik een ijzersterke. Wat is deze keer mis zijn de versnaperingen (-:
Gezellig om weer bij je te lezen.
Lieve groet

FRANK103 zei

@mirjam: het blog is op dieet, geen vette hap meer, maar worteltjes en vitamines. Blij dat je er weer bent!