zondag 21 januari 2018

Wie zijn neus schendt......


Valkensteen is een kopstation, nadat de trein gestopt is wordt de locomotief afgekoppeld en wordt aan de andere kant een locomotief aangekoppeld. Door de beperkte lengte van het perron moet dan de hele trein verplaatst worden.



Soms gaat dat niet goed en staat de aangekoppelde lok nog teveel op het wissel.



Als een andere trein dan wil passeren ontstaat er een botsing.



Dat was gebeurd met mijn Piko 186 Fyra lok.



Ik had recent besloten de lok te repareren, toen ik naar meneer Huider ging om te kijken naar de witte Vectron diesel.



Zaterdag waren de onderdelen voor de reparatie binnen, en kon ik 's avonds een poging doen de lok te repareren.



Het uitboren van de bufferhuls gaat niet, ik heb geen Dremel of 1 mm boortje.



Dan de hele bufferbalk ook maar vervangen.



Het resultaat van de reparatie is geslaagd,



de lok staat er weer uitstekend bij.



Nu ik toch bij Huider was heb ik ook een nieuw boek gescoord



en een mooi Oostenrijks rijtuig.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat is met recht hachelijk...

Ad zei

Een hachelijk ongeluk zit in een klein hoekje.

francky spruytte zei

als de reparatie geslaagd is, is het allesbehalve hachelijk !

FRANK103 zei

@Sjoerd: ja

@Ad: ja

@Francky: ja

Renesmurf zei

Ja, botsingen zijn iets dat voorkomen moet worden. Maar helaas. Gelukkig kan alles vervangen of hersteld worden.

FRANK103 zei

@René: ja

Mirjam Kakelbont zei

Een geschonden neus is nooit prettig, ook niet wanneer je een trein bent. Jij hebt het weer mooi gefikst. Ik mis de lekkere hapjes die altijd op je blog staan (-: Veel leesplezier met je nieuwe boek!

FRANK103 zei

@Mirjam: het blog is op dieet, een goed voornemen voor 2018. Dat bespaart mij foto's maken bij mcdonalds, febo en jantje (plaatselijke patatboer). Of van taart en chips. Dat scheelt een boel! Het boek is top, Dan Brown kan daar nog wat van leren!