
Soms gaat dat niet goed en staat de aangekoppelde lok nog teveel op het wissel.

Als een andere trein dan wil passeren ontstaat er een botsing.

Dat was gebeurd met mijn Piko 186 Fyra lok.

Ik had recent besloten de lok te repareren, toen ik naar meneer Huider ging om te kijken naar de witte Vectron diesel.

Zaterdag waren de onderdelen voor de reparatie binnen, en kon ik 's avonds een poging doen de lok te repareren.

Het uitboren van de bufferhuls gaat niet, ik heb geen Dremel of 1 mm boortje.

Dan de hele bufferbalk ook maar vervangen.

Het resultaat van de reparatie is geslaagd,

de lok staat er weer uitstekend bij.

Nu ik toch bij Huider was heb ik ook een nieuw boek gescoord

en een mooi Oostenrijks rijtuig.

Hachelijk?
8 opmerkingen:
Dat is met recht hachelijk...
Een hachelijk ongeluk zit in een klein hoekje.
als de reparatie geslaagd is, is het allesbehalve hachelijk !
@Sjoerd: ja
@Ad: ja
@Francky: ja
Ja, botsingen zijn iets dat voorkomen moet worden. Maar helaas. Gelukkig kan alles vervangen of hersteld worden.
@René: ja
Een geschonden neus is nooit prettig, ook niet wanneer je een trein bent. Jij hebt het weer mooi gefikst. Ik mis de lekkere hapjes die altijd op je blog staan (-: Veel leesplezier met je nieuwe boek!
@Mirjam: het blog is op dieet, een goed voornemen voor 2018. Dat bespaart mij foto's maken bij mcdonalds, febo en jantje (plaatselijke patatboer). Of van taart en chips. Dat scheelt een boel! Het boek is top, Dan Brown kan daar nog wat van leren!
Een reactie posten