donderdag 28 juni 2018

Laurent was bij Erik


Laurent was mee naar Erik, om zijn baan te bekijken, om 2 nieuwe Piko Vectron´s uit te laten




en voor de koffie, hoewel dat laatste misschien bijzaak was.




Zoals gebruikelijk vloog de avond voorbij, was neef Erik aan het einde van de avond iets enthousiaster over Piko



en was Laurent nog minder enthousiast over metalen M-rails.




De foto´s moeten dan uit het fototoestel op de PC geplaatst worden,



maar mijn computerscherm wordt laatste maanden intensief gebruikt voor de PS4.




Kon ik eindelijk bij  de PC, leek de virusscanner AVG voor storingen te zorgen.





Deze vervangen door Avira gaat echt minder vlot dan de automatiseerders je willen laten geloven.




Dan heeft Photofiltre zijn fotobewerkingssoftware ook verbeterd,



er kan meer en dat vind ik minder, gewoon even een tekst ergens plaatsen dat kan niet meer, een tekst is namelijk een laag geworden.




Dus heb ik Photofiltre verwijderd en vervangen door Irfanview.



Waarom moet software steeds uitgebreider worden en daardoor ook steeds gebruiksonvriendelijker?




Hachelijk!

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het blijft behelpen met freeware software

FRANK103 zei

@sjoerd: klopt, maar ik stop eerder met het blog dan dat ik voor de software ga betalen, het is maar een tijdverdrijf!

Suske. zei

Tot voor kort gebruikte ik Picasa om mijn foto's te bewerken, maar dat programma bestaat niet meer en is nergens nog te vinden. Misschien dat ik terugkeer naar irfanview. Ging vroeger ook lekker.

FRANK103 zei

@Franky: de foto's bij dit topic vind ik niet geslaagd, kwaliteit is heel matig. Ik heb photofiltre opnieuw geïnstalleerd maar ook ontdekt dat bij Irfanview eenvoudig een betere kwaliteit gekozen kan worden.

FRANK103 zei

Nb foto's heb ik vervangen door exemplaren uit Photofiltre

Ad zei

Tja,, zo zie je maar, elke verandering is nog geen verbetering. Zelf worstel ik op dit moment met een nieuwe telefoon. Op zich wel een verbetering..., maar de vorige deed het ook nog goed! Waarom dan een andere? Het is een Windows iPhone en daar werken steeds minder apps op. Maar goed het lukt.

Kees zei

Dat was weer een heerlijk samen zijn Frank, mooie locs.
Groet Kees.

Renesmurf zei

Ik dacht even dat ik deze al gezien had, zo duidelijk zijn de overeenkomsten, als het maar gezellig is.

FRANK103 zei

@Ad: je appels voor knollen laten verkopen, jammer hoor, hier zwaait Samsung de scepter, tot volle tevredenheid!

@Kees: bedankt!

@René: het lijkt inderdaad erg op elkaar, dat treinengedoe. Om de verschillen te zien moet je eigenlijk wel een kenner zijn.