woensdag 22 augustus 2018

Het DB museum


De familie had dit jaar bedacht als zomervakantie per vliegtuig naar een zonnige bestemming te willen gaan.



Op zich kon ik me daar in vinden, maar ik wilde dan per auto gaan om onderweg die bezienswaardigheden te bezoeken waar de familie doorgaans niet erg warm voor loopt.



Zoals het spoorwegmuseum in Neurenberg.



Dus stond ik dinsdag 31 juli op de stoep bij het spoorwegmuseum in het centrum van Neurenberg, om de vakantie direct de juiste diepgang te geven!



De kenners weten natuurlijk dat het Duitse spoorwegmuseum de verzameling over twee vestigingen verspreid heeft, een deel is te vinden in Neurenberg en een ander deel in Koblenz.



Er was in Neurenberg wel wat boeiends te zien, zoals een hele fraaie bouwserie 103,



maar eerlijk gezegd vond ik het museum in Koblenz veel indrukwekkender en stond ik daardoor binnen 3 uur weer buiten.



Tijd genoeg om het centrum en het hauptbahnhof van Neurenberg te bekijken!



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

Een museum bezoeken is altijd leuk. Vooral als het onderwerp of hoe je het noemet je intresseert.

FRANK103 zei

@Francky: ja, ik mag graag met enige regelmaat een museum bezoeken, dat hoeft niet per se over treinen te gaan, maar dat mag natuurlijk wel!

Sjoerd zei

Voor drie uurtjes rij ik daar niet naartoe...

FRANK103 zei

@Sjoerd: nee, ik ook niet, het kan namelijk te gek! Ik kwam langs Neurenberg, dan is het een ander verhaal!

Kees zei

Prachtige serie Frank, daar zou ik ook wel eens 'n kijkje willen nemen.
Groet kees.

FRANK103 zei

Neurenberg is ongeveer 700 km rijden, het was voor mij goed te doen in 1 dag. Maar zelf vond ik Koblenz ook erh leuk, dat is maar 350 km rijden.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Je bent weer op mooie plekjes geweest. Fantastische beelden van dit museum.
Je familie zal het vast ook leuk gevonden hebben, want dit is toch mooi.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

Hoi Marco,
Ik ben alleen gegaan, met de auto naar Neurenberg en verder naar Kroatië. De familie is met het vliegtuig naar Kroatië gevlogen.
Ze hebben dit spoorwegmuseum dus gemist en zeggen daar niet wakker van te liggen. Onbegrijpelijk toch?

Ad zei

Een verantwoord begin van de vakantie. Zo'n vakantie biedt een unieke gelegenheid om wat cultuur tot je te nemen. Mooi dat je dit met ons wil delen.

FRANK103 zei

@Ad: mijn idee: verantwoord en leerzaam, iedereen zou zo de vakantie moeten beginnen!