zondag 26 augustus 2018

Neurenberg hbf


Zoals ik had verteld in het vorige bericht 

(ICE)

was ik met de trein naar Neurenberg centrum gereisd. 

(Bouwserie 442: Bombardier Talent 2 treinstel)

Er was nu niemand bij me 

(Bouwserie 120)

die geen zin had om een uurtje treinen te spotten, 


ik had eten en genoeg drinken in de rugzak, 


de accu van de camera was vol en de geheugenkaart nog leeg.

(Bouwserie 445: Bombardier Twindexx treinstel)

Zo heb ik heerlijk een tijd rondgelopen 

(Bouwserie 114)

en de vele bezienswaardigheden vastgelegd voor het nageslacht, 

(Bouwserie 151, museumlok?)

omdat ik vrees de laatste 4 bezoekers weg te jagen 

(Bouwserie 440, Alstom Coradia Continental treinstel)

met een teveel aan treinenfoto's plaats ik er slechts een paar, 

(Bouwserie 285, Bombardier TRAXX diesellocomotief)

de rest is te vinden op het 3-rail forum. 

(MRCE Taurus, een Siemens Eurosprinter)

Overigens zal ik de foto's van de stadswandeling door Neurenberg 

(Bouwserie 101 voor testtrein, zie het achterste draaistel)

in een volgend bericht plaatsen, 

(Bouwserie 143, de locomotieven van deze bouwserie met ronde buffers zijn al afgevoerd naar de sloop)

ik vond Neurenberg een erg leuk centrum hebben, 

Bouwserie 193, Siemens Vectron)

de moeite waard voor een bezoek, 

(Bouwserie 101)

mocht je er een keer in de buurt zijn!

(Bouwserie 101 met de NIM express, Neurenberg - Ingolstadt - MĂŒnchen)

Na het spotten ben ik teruggegaan naar de camping, 

(Bouwserie 111, een van de laatste rijdende locomotieven van deze bouwserie)

voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. 

(Bouwserie 187 Bombardier TRAXX)

Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

Je hebt je in ieder geval goed geamuseerd daar in Neurenberg en da's wat telt.

FRANK103 zei

@Francky: zo’n station wil ik wel vaker bezoeken, daar is heel wat boeiends te zien!

Sjoerd zei

Ik wist niet dat ze daar zoveel treinen hebben....

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Prachtige foto's van al deze lokken.
Foto 14 van die Vectron lok vind ik echt super. Ik rij sinds kort ook op de nieuwe lok 193 van DB Cargo. Echt schiiterende lokken.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Sjoerd: dan heb ik hier maar een deel geplaatst, het waren er nog meer!

@Marco: ik ben jaloers op je, het lijkt me geweldig met zo'n mooie Vectron te rijden!

Kees zei

Nou Frank, dat zijn weer 'n heleboel treinen, mooie spot weer.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: ja, Neurenberg is zeer de moeite waard!

Ad zei

Frank, dank je voor deze mooie rapportage. Als je de reacties leest, is dit eerder een publiekstrekker , dan dat lezers wegjaagt. Dus ik zou zeggen kom op met de rest van de foto's! We like it! (Engels 😄)

Renesmurf zei

Zo kom je nog een van alles tegen en deelt het met de rest van de wereld!

FRANK103 zei

@Ad: Meer treinen ga ik zeker plaatsen, maar die van Neurenberg, daar moet ik nog over nadenken.

@René: de rest van de wereld, ach, ik ben al blij als 10 mensen mijn blog bezoeken.