woensdag 29 augustus 2018

Naar Obervellach


Van Neurenberg ben ik naar Obervellach in Karinthië gereden,



geheel per ongeluk heeft de navigatie me hierbij naar Bad Gastein gestuurd.



Iets voorbij Bad Gastein is het station Böckstein, daar moest de auto op de trein naar Mallnitz (Tauernbahn autotrein).



Ik was ruim op tijd voor de autotrein,



die ieder uur rijdt, en die gelukkig ook nog een kwartier vertraging had



zodat ik extra tijd had om wat foto's te maken.



In 1979 zijn we ook naar Obervellach geweest,



dat was toen de eerste keer kamperen voor mijn ouders en ons.



We zijn toen op vakantie geweest met mijn tante en oom en mijn neven Erik en Richard,



die hier trouwens niet genoemd willen worden.



We zijn toen naar het kasteel Unterfalkenstein geweest



en de Raggaschlucht.



Het kasteel wilde ik dit jaar graag weer bekijken!



Om te laten informeren wat er mogelijk was ben ik naar de VVV gelopen,



de camera was mee!



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Goh, waar is de rest... ik ben al aan het einde

FRANK103 zei

@Sjoerd: er komt meer, treinen twee keer, kasteel en misschien ook de schlucht. En dan krijgen we Pula!

Suske. zei

Mooie foto's. Dit vraagt om meer.

FRANK103 zei

@Francky: bedankt. Ik hoop dat je de volgende foto's ook mooi vindt!

Renesmurf zei

Ik vind het kasteel de mooiste! Van buiten altijd mooier dan van binnen. En dat is voor wie buiten is natuurlijk het allermooist.

FRANK103 zei

@Rene: ik ben ook gek op kastelen, maar ik bekijk graag buiten en binnen.

Kees zei

Prachtige serie Frank, mooie treinen en 'n fraai landschap.
Groet Kees. fijn weekend.

FRANK103 zei

@Kees: bedankt! Ik vind het landschap in Oostenrijk erg fraai, erg fotogeniek!

Marco Luijken zei

Mooie serie Frank.
Het is toch altijd indrukwekkend zo met die bergen op de achtergrond.

Groeten, Marco

Ad zei

Ha Frankm deze foto's zijn voor mij een feest van herkenning. Jaren geleden hebben wij dezelfde autotrein in omgekeerde rit gedaan. Bij ons was er toen echter geen sprake van 'toeval'; maar regelrechte opzet. En ook aan de Raggaslucht hebben wij goede herinneringen. Karinthië is een geweldige provincie voor vakantie.

FRANK103 zei

@Marco: bedankt, ja, die bergen maken de plaatjes af!

@Ad: ik twijfelde tussen de Raggaschlucht en de Groppensteinschlucht en heb deze keer gekozen voor de laatste. Binnenkort komen de foto's op het blog!