zondag 2 september 2018

Station Oberfalkenstein


Op de berg boven het dorpje Obervellach



kan de reiziger het station Oberfalkenstein vinden.



Niet een station waar ieder kwartier een trein stopt,



geen boekwinkeltje of horeca gelegenheid,



zelfs geen fatsoenlijke parkeergelegenheid, maar wel een wachtruimte.



Die is dan ook wel nodig,



want per richting stoppen er dagelijks maar 3 treinen.



De spoorlijn, de beroemde Tauernbahn, is laatste jaren verbeterd, door nieuwe bruggen en nieuwe tunnels



kunnen de treinen makkelijker over deze spoorlijn door de bergen rijden.



De oude tunnels en bruggen zijn hier en daar nog te zien.



Na een uur vond ik het weer genoeg,



tijd om terug te gaan naar de camping!



Hachelijk?

5 opmerkingen:

Suske. zei

Daar zijn zo te zien geen hordes treinreizigers te zien.
Een rustig stationnetje.

Ad zei

Rustig stationnetje, langs een levendige spoorlijn. In een uur tijd heb je toch heel wat moois aan je zien voorbijgaan.

Sjoerd zei

Dat laatste bouwwerkje is nog het mooiste.

Kees zei

Hoi Frank, het zou zomaar je modelbaan kunnen zijn. Mooie foto's van treinen en landschap.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Francky: inderdaad, maar het ligt dan ook behoorlijk afgelegen.

@Ad: inderdaad, het is dat ik de donderdag naar station Mallnitz wilde gaan om treinen te spotten, anders was dat hier ook goed gelukt!

@Sjoerd: over dat kasteel ga ik een heel bericht plaatsen!

@Kees: ik zou het mooi vinden als mijn spoorbaan hier iets meer op zou lijken!