donderdag 15 november 2018

Eurospoor 2018


Al heel lang wordt in de Jaarbeurs in Utrecht de modelspoorbeurs Eurospoor georganiseerd.



Tot dit jaar was deze beurs altijd in de herfstvakantie, dit jaar was de beurs een paar weken later.


[Let op de koeien die rechts via een paadje de berg op moeten]

En volgend jaar wordt de beurs niet meer georganiseerd.


[Franse terrassencamping in de Ardeche]

Of dit dan de laatste Eurospoor was, volgens de organisator wordt er in 2020 een Eurospoor nieuwe stijl georganiseerd, maar dat merken we dan tegen die tijd wel.


[NS 186 uit Legoblokjes opgebouwd]

Ik zou met mijn zwager Marco, die hier graag genoemd wil worden voor het geval jullie op zoek zijn naar één of meerdere nieuwe automobielen van het merk Mercedes Benz, 


[Mijnbouwmachine]

donderdag naar het spoorwegmuseum in Koblenz gaan, gelukkig zag hij op maandag al dat dit spoorwegmuseum in Koblenz in november alleen op zaterdag geopend is.



De milieusticker hoefde dus niet op de voorruit van de fraaie Mercedes C klasse estate met stoelverwarming en luxe navigatiesysteem,


[Plaatselijke Mercedes dealer]

die al klaar stond voor een ritje naar Koblenz, geplakt te worden.



Plan B, er is altijd een plan B, net als dat binnenkort de nieuwe Mercedes B klasse bij een Mercedes handelaar in uw buurt te koop is, maar ook bij Marco,


[Frans stationnetje, let op eend en watertoren]

was een bezoek aan Eurospoor.



De helft van de beurs bestaat uit handel,


[Fraaie HAG Ae 4/7 en bijbehorende rijtuigen]

de andere helft uit modelspoorbanen.



En een te klein deel uit koek en zopie, die echt voor zo'n beurs zwaar onder de maat was.



Er mag echt een voorbeeld genomen worden aan een beurs als Intermodellbau,


[Broodje gezond]

met zijn exquise Duitse delicatessen als curryworst met pommes.



Ja, alleen daarvoor al is een ritje met een mooie en comfortabele Mercedes, zoals Marco voor aangename bedragen in de aanbieding heeft, de moeite waard!


[Leeg Engels landschap]

Ook dit keer was het gezellige dagje Eurospoor weer veel te snel voorbij.


[Diorama wedstrijd]

Hachelijk?

6 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ja, op zo`n beurs lijkt er geen einde aan te komen, echt smullen voor de liefhebber, jij dus.

Sjoerd zei

Ik zag hier in het zuiden ook een aardige zaak die het ook met tweedehandsspullen doet. Toch eens een keertje langsgaan.

Ad zei

Ik ben maar één keertje bij Eurospoor geweest. Daarna niet meer. Misschien ook wel vanwege de tegenvallende prestaties op verantwoord culinair gebied. Ik weet het niet meer, zolang is het al geleden. Ga zaterdag 17/11 met Jan v. S. (wil hier best genoemd worden) naar de beurs in Köln.

Kees zei

Hoi Frank, Er was toch ook wel weer veel te zien als ik zo je foto's bekijkt, mooi materiaal weer.
Groet kees.

francky spruytte zei

Ik wist niet dat de dino's met de trein spoorden.
Heel heikel als je het mij vraagt.

FRANK103 zei

@René: ja, voor mij is het niet snel teveel!

@Sloerd: ik kom niet zo vaak in het zuiden van ons land, die winkel weet ik dan ook niet.

@Ad: was de beurs in Keulen leuk? Wij gaan zondag.

@Kees: er was zeker een boel te zien, Eurospoor is echt wel de moeite waard.

@Francky: waarom zouden dino’s niet per trein reizen? Zolang ze netjes betalen mogen ze mee!