zondag 11 november 2018

Op tijd naar het Souterrain


Marc had de vaste rijders een uitnodiging gestuurd voor een race vrijdagavond op zijn 'Souterrain' keldercircuit.


[Marc M. had heerlijke koeken mee]

Marc had ook 2 nieuwe coureurs uitgenodigd, Igor en Marc M, en die moesten natuurlijk wel een echt keldergevoel krijgen!



Bij de deur werd ik al ingefluisterd door Annemarie, het niet te veel over de tijdwaarneming te hebben, die had namelijk bij het testen 's middags de geest te geven.


[Igor]

Om deze tijdig te repareren had Marc zijn avondmaal, een smakelijke maaltijdsoep, overgeslagen,


[Marc M.]

maar een snelle reparatie bleek niet mogelijk.


[Slot-It Ferrari F40 van Marc M. op een fraaie en handige Ninco tas]

De hele raceavond dreigde nu zomaar in de soep te lopen!


[Marc S. en René bespreken de aankleding van het binnenkort nieuw te bouwen Souterrain circuit]

Eenmaal in de kelder bleek de soep niet zo heet gegeten te worden als opgediend, er stond spanning op de baan



en met een aantal deskundige marshall's zou bijgehouden kunnen worden wie voorop lag en wie tweede.


[De zeldzame en kostbare Lola's zijn doordacht verpakt]

De aanwezigheid van cash geld (zie foto hierboven) zou kunnen betekenen dat niet alles even integer gegaan is,



maar aangezien de poedelprijs ook deze keer alleen geaaid mocht worden


[Ollie de Poedelprijs]

ging het de aanwezigen vooral om een gezellige en culinair verantwoorde avond.


[sfeervol en smaakvol stilleven]

Dat was volgens mij zeker gelukt.


[Concentratie]

Igor had als Lola verzamelaar veel bekijks met zijn bijzondere bolides,



waarbij de gele Uma Thurman (Kill Bill) veel bekijks had!



Veel te snel was het vrijdag weer tijd om naar huis te gaan.



Uit de whatsapp berichten over een bestelling van nieuwe banden en een nieuwe tijdswaarneming



denk ik dat Igor en Marc M vaker naar de kelder zullen gaan.



Hachelijk?

13 opmerkingen:

Ad zei

Zo'n kelderende brengt heel wat te weeg. Een grondige voorbereiding, falende tijdswaarnemining, snelle bolides, genormeerde slotrace coureurs en een pitchrestaurant, met een goed verzorgde maaltijd; het vraagt nogal wat van de organisatie. Petje af!

FRANK103 zei

De organisatie van zo'n slotraceavond is al topsport, en hoewel ik Annemarie hier niet vaak noem heeft ze wel een belangrijke en zeer gewaardeerde rol in het tot een succes maken van een slotraceavond! Als ik een petje had gehad, dan had ik hem ook af gedaan!

MarcStouten zei

Een heerlijk verslag Frank103! Kijk er e hele zaterdag en zondag ernaar uit na de Souterrain avond.

FRANK103 zei

Graag gedaan Marc, al was ik deze keer wel bang dat je het niet veel soeps zou vinden, dat gezeur over de tijdwaarneming, voor je het weet raak je van de kook! ;-)

francky spruytte zei

Het was een geslaagde avond zo te lezen, ook op culinair vlak.

Kees zei

Dat is weer spannend geweest die avond, mooie bezigheid is het zo lijkt mij.
groet kees.

Sjoerd zei

het eten leek me in ieder geval goed verzorgd... Van de rest heb ik geen verstand.

FRANK103 zei

@Francky: het was culinair zelfs zeer verantwoord, zoals gbruikelijk!

@Kees: vooral ontspannend en gezellig, maar daarbij hoort wel wat sportiviteit en rivaliteit, we willen wel winnen!

@Sjoerd: Johan Cruijff zou vast zeggen: het wiel is rond.
Verder is er altijd de kans dat je een Ocon tegen komt!
Heel hachelijk?

Igor Kramer zei

Ja, Het was fantastiesch racen in het souterain.
Ik hou ook van de geimproficeerde telling. De kracht van puur analoog.
Zeker nog maals!

Renesmurf zei

Ja, wat een leuke hond zat er ineens tussen!

FRANK103 zei

@Ivo Kramer: het was erg geslaagd, maar een functionerende tijdswaarneming heeft wel mijn voorkeur!

@René: het in niet dat ik Ollie speciaal voor jou op de foto heb gezet, maar ik reken wel altijd op een reactie van je over Ollie. Dat zorgt er voor dat ik Olie in ieder geval op de foto zet!

Paul zei

Souterrain cup volgend jaar op een nieuwe baan? Tenminste, ik meen uit de tekst op te kunnen maken dat de huidige weer gesloopt wordt en er een nieuwe komt

FRANK103 zei

De kelder wordt nu verbouwd, maar ik kan nog niet vertellen wanneer het klaar is.