woensdag 19 december 2018

De kerstmarkt in Oberhausen


Ook dit jaar hadden we bedacht een kerstmarkt te bezoeken, de keuze was al snel gevallen op Centro in Oberhausen



vanwege het grote overdekte winkelcentrum,



maar het bij koud of regenachtig weer toch fijn rondlopen is.



Dat was het plan.



Jammer was dat zaterdag een boel Duitsers en Nederlanders op hetzelfde idee gekomen waren,



zodat het enigszins druk was in het winkelcentrum.



Sjoerd zal het culinaire gebeuren op zo'n dagje kerstmarkt vast bedenkelijk vinden,



en helemaal ongelijk heeft hij natuurlijk niet, maar de Duitse keuken mag er zijn.



Ach, eigenlijk geldt dat voor bijna alles in Duitsland, ze zijn goed in vet en veel.



Maar wel gratis parkeren, gratis wc die in verband met het vet en veel aangesloten is op een extra grote diameter afvoerpijp,



en ook leuke koopjes, zoals deze smaakvolle Bayern Muenchen kersttrui.



In verband met de verwachte sneeuwval zijn we tijdig naar huis gereden en heeft het grut gekozen voor een tussenstop bij McDonalds in plaats van Zur Post in Kleve.



Het McMonopoly spel leverde gratis ijs op zodat ik al met grote zekerheid kan zeggen dat we volgend jaar weer naar een sfeervolle en culinair verantwoorde kerstmarkt in Duitsland gaan.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, je voldoet gewoon aan het verwachtingspatroon. Maar ik geef je gelijk, zo'n worst gaat er hier ook wel in.

FRANK103 zei

@sjoerd: het blog is heel voorspelbaar, het is maar de vraag of jullie het merken als ik een oud bericht opnieuw plaats.

Suske. zei

Een culinair verantwoorde blog. Zo zouden er meer moeten zijn.
Groetjes.

Kees zei

Ha Frank, ja het is daar 'n leuke kerstmarkt en het is fijn winkelen in het winkelcentrum. Wij zijn er vorig jaar geweest. De kerstversiering is het zelfde als vorig jaar.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Francky: voor dit blog is alleen het beste goed genoeg, culinair gezien. Ik ga binnenkort frank103-stwrren uitdelen en een boek uitgegeven waarbij de michelin gids verbleekt, zeker weten!

@Kees: ik ben 2 jaar geleden naar Centro geweesten toen zag het er ook hetzelfde uit. Gelukkig! Wat een ramp zou het zijn als Curry Karl verhuisd was, heel hachelijk!

Renesmurf zei

Altijd leuk, even de sfeer proeven, dat ga ik morgenavond alhier eens doen!

FRANK103 zei

@René zeker leuk en ik wens je dan ook veel plezier op de kerstmarkt in Winschoten!

Ad zei

Met zo'n schmeckvoller Weihnachtsmarkt zit je al voor de kerst aan je caloriequotum. De eenvoudige, doch voedzame maaltijd van Mc D. compenseert misschien nog wat.

FRANK103 zei

@Ad: we hebben een curryworst light met biologische patatten gekocht, maar met de calorieën gaat het dit jaar inderdaad niet zo goed, volgens mij heb ik die van 2019 ook al verbruikt.