donderdag 27 december 2018

Drie keer in een maand naar de kelder....


Na de raceavond op 30 november had Marc, die hier trouwens niet genoemd wil worden, ons uitgenodigd voor een raceavond op 14 december.



En al een dag na de raceavond van 14 december werd via whatsapp bedacht dat we op 21 december best ook een raceavond konden houden, met Ninco raceauto's,


(Zelf gebouwde bolide van Igor, de auto van Frankenstein?)

er waren ook direct 5 aanmeldingen te noteren, iets waar een aantal slotraceclubs jaloers op geweest zouden zijn (die zijn inmiddels opgeheven bij gebrek aan leden)!



Uiteindelijk stonden we vrijdagavond om 20.30 met 6 rijders aan de racetafel voor een echte Ninco-raceavond.



Om 20.35 was het Ninco-deel van de raceavond al vergeten, Marc 2 had 3 leuke NSR Abarth's (snelle Fiat's) meegenomen, dat zou een leuke race kunnen opleveren!


(Met stijlelementen van de Amsterdamse school)

Van de puntentelling bij 'eruit is eruit' kan je best een punt maken, en ook een discussie over het ontsporen van een auto nadat de tijdwaarneming is gestopt kan zomaar ontsporen,


(Verder naar een beroemd auto-ontwerp van Gaudi)

maar om 21.30 stonden de 3 Abarth's klaar voor de race.



Dat ging de eerste ronden uitstekend, maar toen bleek dat de Italiaanse slotraceautofabrikant NSR de Fiatjes echt zeer natuurgetrouw heeft nagebootst.



Er begin van alles los te zitten en aan te lopen, waardoor de race een overdreven hoge 'geluksfactor' kreeg, had het Fiatje er zin in of niet?



Ook Marc 2 werd zenuwachtig toen hij zijn dure nieuwe NSR bolides geluiden hoorde maken die zelfs een Ninco model van een Fiat niet maakt.


(Een Renault Megane van Ninco, niet te verwarren met een Fiat van Ninco!)

De Abarth's gingen dus in de racekist, degelijke Duitse van moderne sjoemelsoftware voorziene Porsches mochten het overnemen!



En zo werd het toch nog een gezellige avond!



Normaliter laten de aanwezigen altijd Marc, de gastheer winnen,



dit keer mocht ik de race winnen.



Ik denk dat ik volgende keer weer gebak meeneem



en weer vertel dat ik jarig ben, dat winnen is best leuk!



Filmpje?


Hachelijk?

6 opmerkingen:

Kees zei

Weer een fraaie serie met de racemonsters. (Auto's HiHi)
Natuur ontbrak ook het lekkers weer niet.
Groet kees.

Sjoerd zei

Het blijven natuurlijk wel fiatjes, al zet je er abarth achter. Mij lijkt het vertellen dat je jarig bent en gebak meeneemt meer op omkoperij. Ze hebben je gewoon laten winnen... Proficiat.

Suske. zei

De auto's in dat filmpje gaan me te rap om er iets zinnig over te kunnen schrijven. Over het feit dat ik er duizelig van word zal ik maar niets schrijven. Proficiat met je overwinning. Volgende keer dus maar terug een caloriebom meebrengen.

FRANK103 zei

@Kees: het slotracen lijkt bijna wel een excuus om ons vol te proppen met voer, heel hachelijk!

@Sjoerd: ze hebben me zeker laten winnen, maar dat is juist zo aardig van ze, dat alleen voor een puntje chocolade en kersen vlaai.

@Francky: de volgende chocoladevlaai is besteld, de overwinning kan me nu al niet meer ontgaan! De auto’s in het filmpje rijden rondjes tussen 6,8 en 7,1 seconde per rondje, datis snel, maar het ronderecord zit op 6,1 seconde.

Renesmurf zei

Zo breng je de donkere dagen, met wat licht, toch nog reuze gezellig door!

FRANK103 zei

@Rene: zeker!