woensdag 2 januari 2019

Gelukkig nieuwjaar!


De feestdagen en kortste dag zijn gelukkig weer voorbij, we gaan weer richting de zomer!



Ook afgelopen jaar heb ik de zware taak op mij genomen om zelf wat cadeautjes te verzamelen voor Sint Nicolaas,



mijn verjaardag en voor onder de kerstboom.



Uiteraard om er voor te zorgen dat de rest van de familie zich daar niet druk om hoeft te maken, dat spreekt voor zich!



De twee locomotieven hebben jullie afgelopen maanden al een keer hier voorbij zien komen,



maar nu zijn ze officieel toegevoegd aan het lokpark.



Een ander leuk cadeautje was de set met twee Sommerfeldt 833 pantografen, om de 1200 te verfraaien.



De geoefende kijker ziet vast dat de pantograaf niet geweldig zit, de witte isolatoren zouden eigenlijk in gaten in het dak van de lok moeten zitten,



maar ik ben niet van plan gaten te koren in het dak van mijn mooie 1200.



Een andere leuke uitbreiding van de spoorbaan die ik vandaag wil laten zien is deze bouwdoos van een Mercedes Actros vrachtauto die ik heb gekregen van mijn zwager Marco,



die hier graag genoemd wil worden voor het geval jullie op zoek zijn naar één of meerdere nieuwe automobielen van het merk  Mercedes!



Over twee weken zijn de modelspoordagen in Rijswijk, de eerste gelegenheid om de nu lege cadeautjesplank weer te vullen voor de feestdagen in december 2019.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

december 2019 ? De tijd gaat al snel genoeg.
Ik wens u een jaar zonder veel ontsporingen.
Heikel ?

FRANK103 zei

@Francky: zeker! De jaren vliegen voorbij, voor je het weet moeten we de kerstboom al weer opzetten!

Ad zei

Het zijn bewogen (feest)dagen voor je geweest, begrijp ik uit het bovenstaande verhaal. Twee nieuwe locs aan de collectie toegevoegd, nieuwe panto's op je 1200, de vraag of je gaten in het dak gaat boren, of niet en dan ook nog een belangrijke beurs in het verschiet... Heftig! Daarom de allerbeste wensen voor 2019.

Sjoerd zei

Die 1200 is mijn favoriet... Lekker in stand houden. Ik heb hier ook nog ene staan. Ik doe er niet veel mee, maar het is het restant van wat ooit een hobby was.

FRANK103 zei

@Ad: bedankt! Jij als medemodelspoorder weet welke zware taak op mijn schouders rust, welke beslissingen genomen moeten worden voor december 2019. We gaan het zien!

@Sjoerd: de Sommerfeldt panto's zijn mooier dan die van marklin, nu moeten ze alleen ook goed passen. Anders gaan de marklin panto's er weer op!

Renesmurf zei

Op den duur lijkt het me wel genoeg, want vol is vol, maar zover is het dus blijkbaar nog niet.

FRANK103 zei

@René: het is al behoorlijk vol, ik ga nu echt op zoek naar bijzondere modellen, kwaliteit voor kwantiteit.

Kees zei

Ha frank, het zier er allemaal weer mooi en stoer uit. De blauwe Nederlandse lok vind ik fantastisch.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Kees: bedankt! Het is de NS 1200, een van de mooiste Nederlandse lokomotieven en de mooiste elok!

mirjam kakelbont zei

Hej Frank,
Uit het oog is niet uit het ♥ Een beetje heel erg te laat maar alsnog de beste wensen voor 2019. Dat je maar veel nieuwe locs mag scoren, veel races met vrienden mag houden en veel lekkers mag blijven snoepen.
Lieve groet!
Kakel