zaterdag 12 januari 2019

Modelspoordagen in Rijswijk


Stipt op tijd kwam neef Richard vanmorgen aan op station Kogerveld



voor een dagje Modelspoordagen in Rijswijk.



De Modelspoordagen is een kleinere versie van Eurospoor, minder handel en minder banen,



maar wel leuk om te bezoeken!



Dat begint natuurlijk met koek en zopie,



daarna gaan we de handel langs voor mogelijke koopjes,



die zoals gebruikelijk volop aanwezig zijn.



Naast een fraaie raceauto zijn er ook hobbithuizen te koop,



voor bijvoorbeeld bij een tuinspoorbaan.



Uiteraard gaan we Wim de kok  die bij een winkeltje staat ook even gedag zeggen!



Het is rond lunchtijd nogal druk bij de koek en zopie, we halen daarom een stukje appeltaart, misschien wel een hele gezonde lunch door de appel?



Dan gaan we de andere helft van de hal bekijken waar de modelspoorbanen staan in de diverse schalen.



Bij diverse modelbanen adviseer ik Ries om zijn schaal N verzameling in te ruilen voor H0,



dan wordt er misschien eindelijk eens een werkende spoorbaan op zijn zolder gebouwd.



Er staan echter ook hele fraaie schaal N spoorbanen,



het zal niemand verbazen dat Richard me daar serieus adviseerde



mijn H0 verzameling om te ruilen voor schaal N.



Hoogtepunt was een kijkkast met een heel fraai stukje Amsterdam.



Daar hebben we zeker 10 minuten gekeken.



Via de stand van het 3-Railforum zijn we vervolgens naar de uitgang gegaan,



een leuk beursbezoek zat er weer op!



Gelukkig hebben we de foto's nog.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ja, zo zie je nog eens wat! Ik zou haast denken dat je het op een gegeven moment wel hebt gezien, maar jij zal er meer in zien denk ik! En daar gaat het maar om.

Albert zei

Bedankt Frank voor dit afwisselende verslag.
Ik wens je een Spoorspoedig 2019.
Vanuit Los Boliches aan de Costa del Sol.
Salu2 Albert

Sjoerd zei

Ik mis wat in dit verhaal, maar kan er niet echt de vinger op leggen. Spoor N vind ik duidelijk toch iets te pietepeuterig. Maar zo'n tuinbaan kan me ook wel bevallen...

Suske. zei

Een gezond logje dankzij die appel.

Kees zei

Zo Frank je laat ons weer een hoop nieuws en moois zien, inderdaad de stukjes Amsterdam zijn prachtig. Hoe meer ik er van ziet, hoe meer zin ik er in krijg. Maarja geen ruimte.
Groet kees.

Ad zei

Hoi Frank, ik was er ook met bevriende modelspoorders Jan en Hans (geen idee of ik ze mag noemen). Vind het een leuke, overzichtelijke beurs, met dit keer weer aantrekkelijk banen. Kom ook nog met een blogberichtje over
"Rijswijk".

MarcStouten zei

Geen aankoop gedaan? Hachelijk.

FRANK103 zei

@René: ik zie er misschien meer in omdat ik er meer van weet. Of denk te weten. Meeste beursmodelspoorbanen zijn maar een paar keer te zien, omdat ik niet naar alle beurzen ga zie ik regelmatig geheel nieuwe modelspoorbanen. Zo blijft het leuk!

@Albert: bedankt, jullie ook een voorspoedig 2019 in Los Boliches!

@Sjoerd: bij kleinere schalen worden rails en koppelingen steeds lelijker. Ik houd het bij h0! Lgb voor in de tuin is erg leuk, maar dan is plezier in tuinieren wel handig! Je mist vast de vette hap, het bezoek aan de mcdrek. We hebben het beperkt tot appeltaart!

@Francky: we vrezen zelfs vitamines te hebben gegeten. Heel hachelijk!

@Kees: die kijkkast met Amsterdam is ongeveer een meter bij 60 centimeter. Het hoeft niet een hele grote en dure modelbaan te zijn!

@Ad: het was een leuke beurs, door de drukte heb ik weinig bekenden gezien, maar anders had ik die ook vast niet genoemd. Of wel? Heb jij nog mooie aankopen gedaan?

@Marc: een set met twee grijze fals met kalk erop.