dinsdag 28 mei 2019

Ducati club races deel 2


Geen bericht of een oninteressant bericht,


4 Bennie Steuer en Kevin Rousseau op een F1 LCR 600 cc Kawasaki

dat lijkt mij lood om oud ijzer.


22 Hilbert Talens en Werner Wiegers op een F1 LCR 1000 cc Yamaha

Dus ga ik door met plaatjes van de Ducati club races.



Om het bericht iets aan nieuwswaarde te geven zal ik bij iedere foto vermelden wie de coureur is en wat voor motor hij op rijdt.


59 Peter Politiek jr.op een Ducati Punisher 999 (Ducati vierkleppers)

En misschien moet ik ook vertellen dat de camera niet op de sportstand staat,


17 Youri Steenssens op een Ducati Paginale 1199 (Ducati vierkleppers)

waarbij de camera een voorkeur heeft voor hele korte sluitertijden, maar op de sluitertijd voorkeuze stand.


Aviko patat met een saus die hier niet genoemd wil worden

Om de indruk te wekken dat de motor in beweging is


De beroemde pitsdames voor de start

moeten de spaken in de wielen niet zichtbaar zijn, maar een schim.


96 Toon van Drunen op de Ducati SS1100 uit 2008 (Ducati tweekleppers)

En als ik de camera meebeweeg (meetrekken) met de motor moeten de voor- en achtergrond een waas worden.


53 Dylan de Jong op een Ducati SS900 uit 2001  (Ducati tweekleppers)

Daarbij moet je wel bedenken dat er een 450 mm telelens op de camera zit,


614 Henk van Limpt op een Ducati Panigale 1199 S uit 2012 trekt bij het uitkomen van de Geert Timmer het voorwiel al los van de grond. (Ducati vierkleppers)

bij een te lange sluitertijd wordt de foto onscherp omdat ik zelf beweeg (tril).


134 Maarten Bekker op de Ducati Panigale 1199R (Ducati vierkleppers)

En de motor moet uiteraard wel scherp zijn.


52 Sjoerd van der Werf op de Ducati Panigale 959 (Ducati Challenge)

Die snelheid waarbij ik het gewenste effect bereik is ook afhankelijk van de snelheid van de motoren.


18 Mervin Lapre op een Ducati 999 S uit 2004  (Ducati Challenge)

En of het uiteindelijk gelukt is, zo aandachtig kijken de bezoekers van dit blog helemaal niet.


40 Jarno Fredriks op een Ducati 996 uit 1999  (Ducati Challenge)

Die zien een motor in plaats van een trein.



Heel hachelijk?

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

het water loopt me in de mond...

FRANK103 zei

@Sjoerd: Ja, er gaat niks boven een puntzak Aviko patat met een dikke klodder saus. Daarbij verbleekt de rest.

Suske. zei

Spannend, we weten nog steeds niet wie er nu gewonnen heeft.

FRANK103 zei

@Suske: ik weet het ook niet, maar de uitslag staat vast ergens op internet