donderdag 16 mei 2019

Naar de kelder


Afgelopen vrijdag was misschien de laatste race in de kelder voor de zomerstop.



Reden om toch in de auto te springen om naar Marc te rijden.


(Ollie de Kruisruiker)

Ook had Marc2 al via whatsapp laten weten iets lekkers voor bij de koffie mee te nemen,



hij had zich vorige race vergist of verslapen, hoe dan ook, hij was er niet.



Om dat goed te maken dacht hij - terecht - aan de doorgaans rammelende magen van de aanwezigen.


(De snelle bouwdoos auto met 3d print frame en lexan kap van Igor)

De avond begint dan standaard met inrijden,


(Thunderslot Mclaren van Dougal)

het testen van de auto's en het inregelen van de regelaars.


(Tucjes van Lu)

En het opeten van alle lekkernijen die door Annemarie aangevoerd worden.


(Timon, Dougal, Igor, Marc1, Martin en Marc2)

Rond 21.30 begint dan de eerste race



met de geweldige NSR Abarth's van Marc2,



een race over 2 minuten met 'eruit is eruit'en een extra punt voor de snelste rijder.



Hoewel dat vast niemand boeit plaats ik hier toch een foto van het scorebord,



er wordt wel eens beweerd dat ik die expres niet plaats.


(Worstenbroodjes)

De tweede race is met de eigen auto's,


(NSR Porsche, Thunderslot Mclaren M6a en NSR Porsche)

hoewel dat niet per se een eigen auto moet zijn, zo heeft Timon de Revoslot Marcos van Igor geleend.


(NSR Porsche, Revoslot Marcos en Thunderslot McLaren M6a)

De auto maakt voor Timon deze raceavond geen verschil, iedere auto parkeert hij probleemloos op z'n dak.


(Revoslot Marcos)

Dat doet hij zo overtuigend dat we zelfs aanbieden hem na de raceavond naar huis te brengen, we zien hem liever niet zijn Fiat Panda op de A4 op z'n dak parkeren.


(NSR Porsche, NSR Porsche en NSR Ford GT40)

Ook deze race wordt gewonnen, omdat Marc1 zijn hoofd beeldvullend voor het bord plaatst


(Marc 1)

en de 2e foto ook niet schittert van duidelijkheid zullen we nooit weten wie deze race gewonnen heeft.



En zo komt helaas ook deze keer weer aan een hele gezellige raceavond te snel een eind.


(NSR Ford Mk IV)

Hachelijk?

14 opmerkingen:

Paul zei

Volgens mij is het een Thunderslot McLaren en geen Lola

FRANK103 zei

@Paul: je hebt helemaal gelijk, ik heb de tekst direct aangepast. Ook de auto die ik een NSR Abarth noemde was trouwens een Thunderslot Mclaren.

Sjoerd zei

Mmm, een mancave met voorzieningen... Daar zou ik geen zomerstop voor inlassen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: Marc bezoekt dit blog soms ook, misschien doet hij iets met jouw opmerking?

MarcStouten zei

zomerstop? Wat is dat?

Suske. zei

Hopelijk is niemand met de auto op zijn dak thuisgekomen na deze spannende bezigheid.

FRANK103 zei

@Marc: het uniekeverschijnsel dat de eigenaar van een slotracecircuit liever gaat fietsen dan racen.

@Suske: ik vermoed dat iedereen veilig thuis is gekomen.

MarcStouten zei

Fietsen is ook racen.

Albert y Mara fotoblog zei

Fijn weekend Frank en de race is voor dit seizoen voor jullie gereden. Tot na de zomerstop. Salu2 Albert

Ad zei

Een zomerstop en hoe dan verder zonder die eenvoudige, doch verantwoorde tussendoortjes? Hachelijk!!!

FRANK103 zei

@Marc: bij jou wel

@Albert: bedankt

@Ad: ik heb daar nog geen oplossing voor, ik denk zelf aan het bezoeken van een modelspoor evenement, maar ik heb nog geen beslissing genomen.

MarcStouten zei

op verzoek organiseren we wel vrijdag raceavonden!!

DougalF zei

Dank je voor de blog en photos Frank, nice memories of a good evening.

Trots om mijn auto in de banner te zien. In eerst plek natuurlijk 😆

FRANK103 zei

@marc: ik wacht het rustig af!

@Dougal: jouw schitterende bolide verdient het om hier als kop geplaatst te worden. Over die eerste plek heb ik al een mailtje van Marc gekregen.... ;-)