zondag 2 juni 2019

De tafelspoorbaan in Wuppertal


Laurent, die hier trouwens niet genoemd wil worden,


(Die is mooi, maar geen koopje!)

gaat jaarlijks naar een tafelspoorbaan-gebeuren



in een school in Wuppertal.


(Mijn forumlok met 7 Oostenrijkse rijtuigen)

Het evenement wordt georganiseerd door het Duitse Stummiforum.


(scholieren verzorgen de koek en zopie)

De deelnemers zijn veelal ervaren spoortafel-evenementen bezoekers,


(De Duitse deelnemers zijn gek op Scandinavische treinen)

ze hebben de rails en techniek (Intellibox, Daisy etc.)



en vinden het leuk om enorme spoorbanen uit te leggen



 en met lange treinen te rijden,



zoals de meesten dat thuis niet kunnen.



Maar het is vooral een heel gezellig gebeuren met mede hobbyisten!



Het evenement in Wuppertal loopt van woensdag tot en met zondag,



waarbij op woensdag de baan opgebouwd wordt



en zondag weer afgebroken.



De vrijdag was voor bezoekers.



Dus reed ik om 08.00 richting Wuppertal,



met een korte tussenstop



bij modeltreinenwinkel Kramm in Hilden.



Van 12.00 tot 18.00 heb ik me uitstekend vermaakt



met mijn 3 locomotieven en 2 lange slepen met rijtuigen.



Dan was het weer tijd om naar huis te gaan,



met een korte tussenstop in Rees om de tank van de auto en de bestuurder te vullen .



Een leuke dag was weer ten einde!



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Ad zei

Ziet er er gaaf uit Frank, dat Wuppertal-gebeuren. Nog wat gescoord bij Krammm in Holden?

Ad zei

(Holden=Hilden; verleden tijd plaatsnaamwoord)😄

Suske. zei

Leuk zo'n lange spoorbanen.
Mooie aktiefoto's van koek en zopie.
Fijne zondag.

Sjoerd zei

Dat is een aardig reisje om een hamburger te scoren...

FRANK103 zei

@Ad: ik heb geen aankopen gedaan bij Kramm, vooral de prijzen zijn niet leuk.

@Francky: bedankt, jij ook een fijne zondag. De koek en zopie maken of breken zo'n dag, Sjoerd zal als kenner vast de salsa avocado saus gezien hebben die deze hamburger net dat extra geeft!

@Sjoerd: je moet er iets voor over hebben om aan de aardappelen met sperziebonen te ontsnappen. Dan nog liever 6 uur in de auto!

Renesmurf zei

Daar heb je wel even wat tijd gespendeerd, en allemaal ter vermaak!

Kees zei

Hoi Frank, dit is weer een geweldige post wat 'n treinen,en wat 'n baan moet dat worden, en ja Hmm al dat lekker
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Rene: als ik me niet wil vermaken ga ik wel naar de tandarts of een kledingzaak.

@Kees: het is een spoortafel met een lengte van zo'n 130 meter. Dat is een eind! Een rondje rijden was zo'n 300 meter.