zondag 23 juni 2019

Naar Phil Collins


Toen we zagen dat Phil Collins weer voor een optreden naar Nederland kwam wilde ik daar direct naar toe.



Lang geleden ben ik samen met mijn zus naar een concert van Phil geweest in de Jaarbeurs van Utrecht, en dat was een heel gedenkwaardig optreden.



Gelukkig wilde de rest van de familie een vrijdagmorgen achter de PC zitten om kaartjes te kopen, ik had alleen Lisanne enthousiast gekregen om mee te gaan.



Dus reden we afgelopen donderdagmiddag richting de treinenwinkel in Nijmegen, die ligt op kruipafstand van het Goffertpark.



Na een bezoekje aan die winkel, die 2 leuke eenden opleverde voor de spoorbaan,



zijn we naar het centrum van Nijmegen gelopen voor een goede maaltijd.



Een NL alert lijkt nog roet (met giftige gassen) in het eten te willen gooien, maar gelukkig staat de wind niet richting het Goffert park.



Het voorprogramma bestaat uit de mij onbekende artiest ouwe Bob die enkele maanden terug onaardige opmerkingen wist te maken over de beroemde artiest Snollebollekes, die slaan we dus over.



Sheryl Crowe doet haar best, als ze echter vraagt naar de leeftijd van het publiek slaat de sfeer wel wat om.



Er is namelijk veel 50+ publiek aanwezig, er zijn hele groeven in het veld geploegd door de rollators.



Als Phil begint blijkt die ook niet meer zo kwiek, hij heeft last van rug, voet en drummen gaat ook niet meer,



hij blijft de hele avond op zijn stoel zitten.



Het concert vond ik verder fantastisch, met 3 nummers van Genesis en bijna alle bekende nummers van Phil zelf was het een avond die we niet (of niet snel) zullen vergeten.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Daar had ik ook wel bij willen zijn. Te laat...

Suske. zei

De oudjes doen het nog steeds op het podium met of zonder krukken en rolator.
Fijn dat je genoten hebt.

FRANK103 zei

@Sjoerd: het was niet uitverkocht, en er was maar 1 type kaartje. Je had dus kunnen gaan..

@Francky: bedankt, ik vond het zeer geslaagd!

Ad zei

Hé Frank, je weet toch Phil(ips), dan is het goed!

FRANK103 zei

Phil(ips) was goed tenzij er bewegende delen in zaten, dan was het hachelijk!

Kees zei

Hoi Frank wat 'n feest lekker geniet dat is het.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: we hebben genoten!

mirjam kakelbont zei

M'd dochter is ook naar Phil geweest! Ze stuurde me via whatsapp het filmpje waarin Phil (loerend op een papiertje) zegt dat hij aan z'n rug geopereerd is en z'n voet naar de kloten is. Dat was een betere binnenkomer dan de "ouwe man op een stok." Ik vind het een prestatie als je zoveel stemgeluid kunt produceren terwijl je zit.
Muzikale groet,
Kakel

FRANK103 zei

@Kakel: leuk dat je weer online bent! Gaat het nu weer goed met je?
Van Phil vonden ze dat hij minder krachtig klinkt, dat is niet raar als je op een stoel zit. Ik vrees dat Phil er mee stopt, dat dit zijn laatste concert in Nederland was.