donderdag 22 augustus 2019

7 Berkeley castle


Op een uur rijden is Berkeley castle te vinden,



een kasteel dat nog redelijk heel zou moeten zijn.



Dat klopt ook het kasteel is nog redelijk herkenbaar als kasteel,


(binnenplaats)

en binnenin is het ook fraai ingericht.



Het kasteel is privébezit en nog steeds van iemand uit de Berkeley familie.


(links op de foto staat de eigenaar van het kasteel)

Na een uurtje hebben we het kasteel wel gezien,


(de reiskist van Sir Francis Drake)

we werpen nog een blik op de ernaast gelegen kerk



en bezoeken dan nog de vlindertuin.



Die vlinders werken niet heel erg mee,



het is een klus om zo'n beest op de foto te zetten.



Als we ook de vlinders wel gezien hebben is het tijd voor een theepauze,



met een bijbehorende versnapering, de kenner ziet vast scherp dat het om worteltaart gaat die onder andere heel goed is voor de ogen!



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

De eigenaar gaf zeker ook een feestje... Ik ben blij dat de foerage voor jullie in ieder geval in orde is.

FRANK103 zei

@Sjoerd: vast!

Suske. zei

Een worteltaart vind ik maar heikel.
Gelukkig viel het bezoek aan dat kasteel mee.

Kees zei

Ha Frank. prachtig het kasteel dat je bezocht heb. En ja heerlijk zo'n worteltaart, hihi.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Francky en Kees: de worteltaart was erg lekker, had ik vooraf ook niet verwacht. Zo moet je zo nu en dan iets uitproberen! Het kasteel was leuk, maar haalt het toch niet bij een Franse of Duitse burcht.

Ad zei

Ha Frank, ik vind het knap hoor, dat jij zelfs tijdens de vakantie nog aan een gezonde versnapering denkt! Wortelnotentaart,die ook nog eens goed voor je ogen is!? Heftig hoor! Als je naar de foto's kijkt, zit het wel goed met die ogen van jou ( jij hoeft je ogen dus niet even bij de Pearl te brengen, om daarna een tweede of derde gratis bril te scoren).

FRANK103 zei

@Ad: helaas ben ik wel een frequent bezoeker van de Pearl en oogarts, het gaat te ver om daarover op het blog iets te vertellen. Ik vermoed dat de oogarts zich goed kan vinden in het eten van worteltaart, ik zal het haar volgende keer vragen!