maandag 2 september 2019

13 Gomshall station


Vlak bij het bungalowpark passeren we een spoorlijntje,



niet de drukke lijn van Guildford naar Londen Waterloo, maar een andere lijn.



Het dichtst bij zijnde station langs deze lijn is Gomshall, en gelukkig is anno 2019 ook eenvoudig de dienstregeling te raadplegen.



Het zou natuurlijk heel jammer zijn als ik bij het stationnetje zou gaan kijken



als net de trein vertrokken is en de volgende pas weer over 2 uur komt.



Het station Gomshall stelt helemaal niks voor, 2 perrons, en enorme stellage aan beide zijden van het spoor



om veilig van het ene perron naar het andere perron te komen, en er is een dicht gemetseld seinhuis.



Zelfs een kaartjesautomaat ontbreekt, die moet je bij de conducteur in de trein kopen.



De dieseltreinstellen zijn netjes maar ook wel saai, zodat ik het bij een kwartiertje spotten laat.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ik zie treinen het liefst helemaal geel, maar een beetje is ook leuk.

Sjoerd zei

Zo'n dieseltje scheelt natuurlijk wel in de aanleg van een bovenleiding. En met maar een trein in de twee uur...

Suske. zei

Soms kan het spotten tegenvallen. Zo'n type heb ik nog niet gezien.

FRANK103 zei

@René: geel vind ik mooi, maar ik vind rood ook erg mooi, en soms vind ik blauw of groen ook fraai. Ach, treinen staan bijna elke kleur goed!

@Sjoerd: wel of geen bovenleiding is zeker een rekensom, maar ook een factor was hoe makkelijk je aan stroom komt. In Zwitserland hebben ze door stuwdammen voldoende stroom, maar olie moet via buurlanden aangevoerd worden.

@Suske: met dat spotten moet je niet spotten, dat valt soms enorm tegen!

Kees zei

Ha Frank, je heb daar weer heel wat treinen gespot.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: ik vond het heel bescheiden dit jaar, maar het waren er wel een aantal!