woensdag 16 oktober 2019

De plankjeZZ


Ik heb hier op 16 juni 2019 geschreven over Z spoor plankjeZ,



een poging om mijn Marklin schaal Z treinen toch weer te gebruiken.



De bochten had ik niet gemaakt van Rokuhan rails,



maar van Marklin rails, een poging om wat kosten te besparen.




Die keuze leek me bij nader inzien niet geslaagd,



en na de aankoop van Rokuhan bochten en wat hout heb ik nu een mooi ovaal plankjeZ met degelijke Rokuhan rails.



Nu de plankjeZ klaar zijn kan ik aan de aankleding (scenery) beginnen,



zoals ook op deze foto's van de IMA in Goppingen te zien is.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Wat zijn de afmetingen van het plankje geworden? en wat was er mis met de marklin rails.

Kees zei

Lekker compact Frank, Leuk mijn vroegere treinstel te zien, geel/rood.
Groet Kees.

Suske. zei

Leuke foto's om naar te kijken. Alleen geen voedzame maaltijd tussendoor of heb ik het mis ?

FRANK103 zei

@Sjoerd: de marklin/rokuhan rails werkt met een veelvoud van 11 cm, ik heb 2 plankjes van 22 bij 22 cm en een van 44 bij 22. De bochten weet in niet precies meer, ik dacht 28,5 bij 34 cm. De marklin rails zijn zonder grindbedding, het was lastig de rails zo te verhogen dat het goed aansloot op de rokuhan rails, en het was hierdoor ook kwetsbaar.

@Kees: mooi hè die TEE, maar het is geen treinstel maar een getrokken trein.

@Francky: het draait niet altijd om eten, al kost het veel moeite..

mirjam kakelbont zei

Hebben de heren tussendoor niets verschalkt of verorbert? Dat zou toch heel hachelijk zijn! Je een na laatste foto is fantastisch! Je kopfoto trouwens ook.

FRANK103 zei

@Mirjam: jazeker hebben we iets culinair verantwoords naar binnen gewerkt, een vitaminerijke en gezonde maaltijd vermoed ik. Zoals gebruikelijk op dit blog!