dinsdag 8 oktober 2019

Het Porsche museum deel 3


De Porsches die ik in dit laatste bericht laat zien zijn echte circuitauto's,


(Porsche 917/20, 1971, ingezet op Le Mans)

het zijn o.a. de auto's waarmee we rijden op de slotracebaan.


(12 cylinder, 4,9 liter 500 PK)

Marc heeft in zijn kelder het Targa Florio circuit nagebouwd,


(Porsche 917 KH 1971)

eigenlijk is dit openbare weg in Sicilië waar geracet werd.


(Porsche 917 KH Coupé 1970)

Het is vergelijkbaar met motorraces op het eiland Man,



de sfeer zal ook hetzelfde geweest zijn.


(Porsche 962)

We racen dan met auto's uit die periode,



maar ook met modernere auto's,


(Porsche 962 Le Mans)

bijvoorbeeld de Porsches die speciaal ontwikkeld waren voor de 24 uur van Le Mans,


(Porsche RS Spyder 2008)

zoals de LMP klasse (Le Mans Prototypes).


(Porsche 911 GT1 1998)

Binnenkort komt er een film uit in de bioscoop over de 24 uur van Le Mans,



over de strijd tussen Ford en Ferrari in 1966, een strijd die Ford met de GT40 heeft gewonnen.


(Porsche 917/30, 1972)

Ook de Porsches in die periode waren afschuwelijk snel en fraai om te zien.


(Porsche 917/30 spyder, 1972)

Welke raceauto die ik op de foto heb gezet precies waar en wanneer heeft gereden weet ik niet,


(Porsche 917 LH Coupé 1970)

wel dat ik meerdere van deze raceauto's op zolder heb staan om op het circuit van Marc te racen.


(Porsche 919 Hybrid Evo 2018, Le Mans)

Uiteraard stoppen we bij de koek en zopie voor een vitaminerijke versnapering



om alle indrukken op gepaste wijze te verwerken!


(917 Living Legend, 2013)

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Buiten de fruitrijke versnapering, zijn deze karretjes super...

MarcStouten zei

Wow wat gaaf. De 908-ers en de 917-ers rijden we mee in de Souterrain hahahaha!

J.W.de Groote zei

Wij zijn er 3 jaar geleden geweest.Indrukwekkend, zelfs mijn vrouw was niet te stoppen! Ze heeft ze heeft flink lopen shoppen!Ze heeft een shirt met een 1973RS ducktail gekocht..ze weet wel wat mooi is. Ik vond alles trouwens zeer redelijk geprijsd! Gelukkig...in mijn Blog 394 doe ik daar een foto verslag van. Die van Gmund, het kleine museumpje krijg je er dan ook bij!

Suske. zei

Het maakt niet uit hoe je die indrukken verwerkt als het maar een vette hap is.

FRANK103 zei

@Sjoerd: de fruitrijke versnapering vond ik ook zeer de moeite waard, om niet te zeggen: super!

@Marc: inderdaad!

@JW: ze hebben de prijzen afgelopen 3 jaar dan behoorlijk verhoogd, 50 euro voor een tshirt ga ik niet betalen. Ik zal jouw blog eens bekijken, kan ik zien wat ik gemist heb.

@Francky: ik heb alleen de taart opgegeten, het vet heb ik eraf gehaald. Zo was het museumbezoek heel verantwoord!

Ad zei

Dit was weer een echt vet verslag Frank, helemaal top!

FRANK103 zei

@Ad: ik wilde het nog wel luchtig houden, light zegmaar, ik vrees dat dit blog toch een dikke misser is!

Renesmurf zei

Dat is heel erg slecht voor het milieu, al dat gerace, dan kan je dat beter miniatuur doen.

FRANK103 zei

@Rene: er is veel slecht voor het milieu, daar moet echt streng tegen opgetreden worden. Maar als het milieu probleem, co2 en stikstof vooral door mensen veroorzaakt wordt, is het dan niet logisch het aantal mensen op aarde te reduceren? Anders blijft het dweilen met de kraan open en dat is heel penibel, maar het reduceren van het aantal mensen op aarde klinkt ook heikel! Het is hachelijk!