zondag 6 oktober 2019

Naar de kelder


Als BHV-er bij mijn werkgever moet ik ieder jaar 3 dagen EHBO cursus volgen



en 1 dag branden blussen.



Omdat veiligheid bij mijn werkgever hoog in het vaandel staat



worden er ook ieder jaar oefendagen georganiseerd.


(Ollie kan de keldertrap niet af, maar zou wel graag in de kelder kijken, daar gebeurt het!)

De oefendag is dan opgedeeld in 12 keer een halfuur, waarbij je met een team ieder halfuur een calamiteit moet oplossen.


(Imke heeft de oven klaargezet om rampen te voorkomen...)

Uiteraard zitten daar verbrandingen, branden die geblust moeten worden,


(De -waardeloze- foto van de gevallen Madonna van Van Klomp)

reanimatie, van de trap gevallen personen en verstikkingen tussen.



Per opdracht lopen er meerdere Lotus slachtoffers rond,



en bij een aantal opdrachten zijn dat er meer dan hulpverleners,



zodat de hulpverleners duidelijk prioriteiten moeten stellen.


(Opperste concentratie voor de 3 keer 20 minuten endurance race)

Aangezien ik doorgaans niet meer doe dan het schuiven en klikken van mijn computermuis vond ik de oefendag afgelopen vrijdag erg vermoeiend.



En vrijdagavond had ik bij Marc afgesproken om in de kelder te racen.



Zoals ieder keer is dat erg culinair verantwoord en gezellig,



en hoewel het zeker de bedoeling is om races te winnen, kan ik me er doorgaans niet zo druk om maken als dat toch niet lukt.



Vrijdag bakte ik er dus helemaal niks van.


(de foto's op dit blog zijn bijna betrouwbaar!)

Hoogte- of misschien dieptepunt was toen René zijn regelaar op de baan legde om een andere auto in te zetten,



en zijn regelaar door mijn hard rijdende auto werd geramd en op de vloer belandde.



Reanimeren was gelukkig niet nodig, een verklevend verbandje om de patiënt was voldoende.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Suske. zei

Een EHBO cursus is altijd wel iets bijzonders. Vooral op zo'n autobaan.

FRANK103 zei

@Franky: je weet nooit wanneer je je vaardigheden moet gebruiken.

Sjoerd zei

Die tijden heb ik definitief achter me gelaten... BHV'ers, veiligheidswachten e.d. heb ik thuis niet meer nodig.

FRANK103 zei

@sjoerd: ik kan anders wel even langs komen hoor ..... ;-)

Marc zei

Ik wil ook bhv-er worden

Kees zei

Interessant weer allemaal frank, veel plezier met het racen.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Marc: dat begint met een pleisterdiploma....

@Kees: bedankt!

mirjam kakelbont zei

Heeft er nog iemand die arme gevallen vrouw (ik doe niet mee aan genderneutraliteit, dat je dat effe weet) opgeraapt? (-:
Ik heb altijd gedacht dat jullie raceten op zolder maar dat blijkt in de kelder te zijn!
Dat jouw hard rijdende auto wordt geramd en op de vloer belandt, klinkt als een drama, maar gelukkig, waar een beetje zwarte pleister al niet goed voor is.
Hachelijke groet.

FRANK103 zei

@Kakel: de gevallen vrouw is van de koude keldervloer geraapt en gedrapeerd op het fraaie gazon. Naar mijn bescheiden mening vind ze dat plezieriger dan dat ze weer naar raceauto´s moet kijken, volgens mij vinden daar maar weinig vrouwen iets aan. Ze ligt er dus goed! Ook het tweede deel zie je fout, niet mijn auto was op de grond beland, maar de regelaar van René. Die zag vervolgens ook de dame liggen die vervolgens in het gras is beland. Het wordt op deze manier trouwens een aardig lang verhaal, waarvan ik me sterk afvraag of iemand het ooit leest.
Ja, uiteindelijk ben ik familie van jouw man, uiteindelijk stammen we allemaal af van Adam en Eva, zo zegt bepaalde literatuur. In theorie ben ik ook familie van jou, al ben je dan wel de rare tak van de familie, want wie wil er nu een huiskonijn? Hachelijk?