woensdag 30 oktober 2019

Wintertijd


De bladeren vallen van de bomen, de klok is weer verzet, de winterjas uit de kast, tijd voor literatuur om in de luie stoel voor de kachel van te genieten.



Mijn oog was gevallen op een stripglossy over Asterix en Obelix, met daarin een aankondiging van een nieuwe Asterix!



Geschreven door een nieuwe schrijver en een nieuwe tekenaar.



Dus ging ik zaterdag naar de boekhandel om dit werkje over de bekende Galliër te kopen.



Nu viel mijn oog in die winkel op een ander uitermate interessant werkje over de plaatselijke spoorlijn, en ook een fraai lezenswaardig tijdschrift dat ik ergens in de winkel aantrof mocht mee naar huis.



Omdat dit tijdschrift voorzien is van een uitermate boeiende en spannende film moet Asterix nog even wachten.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Suske. zei

Veel kijk en leesplezier alvast. Laat weten wat je van de nieuwste Asterix vindt.

Sjoerd zei

Dat is inderdaad hachelijk...

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dit soort strips van Asterix blijven leuk.
En wie is hier niet groot mee geworden.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Francky: ik vond hem beter dan de laatste strips over Asterix, minder fantasie, meer subtielere humor.

@Sjoerd: zeker!

@Marco: Asterix blijft leuk, net als Guust, De Generaal en meer van de wat oudere strips. Humor en een leuk verhaal. Is het een ouderdom iets?

Kees zei

Hoi Frank, je viel weer met je neus in de boter, mooie boeken hoor.
Groet kees.

mirjam kakelbont zei

Jij komt de winter wel door! Voldoende kijk- en leesvoer.
Literaire groet *proest*

FRANK103 zei

@Kees: ik ben dus eerder met mijn neus in de boeken gevallen...

@Kakel: bespeur ik een enigszins kritische blik op mijn literair verantwoorde aankopen? Heel hachelijk!

Ad zei

Hoogstaand,literair verantwoord leesvoer van een hoog educatief gehalte. Echte klassiekers, een andere omschrijving heb ik hier niet voor. Allerminst hachelijk, zou ik zo zeggen. PROFICIAT!

FRANK103 zei

@Ad: bedankt! Ja, klassiekers, dat zijn dit, je bent duidelijk een kenner dat je deze zo in één oogopslag herkent. De Asterix en de dvd heb ik reeds 'verwerkt', de andere werkjes moet ik nog consumeren. Gelukkig komt de winter er aan en heb ik in de avonduren meer tijd voor deze briljantjes. Een heerlijke tijd, de wintertijd, met de kachel aan, een heerlijk geurende kop koffie op de tafel, een speculaasje en zo'n boekwerk in de hand.