maandag 11 november 2019

Naar de kelder


Marc had ons vrijdag weer uitgenodigd om te komen racen in zijn kelder.



Zo'n event begint altijd met een koffie, gebak



en een hond moment, waarbij het kruis van een gelukkige uitgebreid wordt gesnoven.



Martin was vrijdag die gelukkige,



waarbij ook het kattenbeest uitgebreid aan zijn kruis heeft gesnoven.



Als de hond dan compleet doorgesnoven ligt bij te komen



is het tijd om naar de kelder te gaan er moet immers wel iets gebeuren!



De bezoeker is Jan, die volgens behoorlijk onbetrouwbare bronnen van Terschelling naar Texel is gevaren met een roeiboot,



om vervolgens vanaf Den Helder de kust te volgen tot Noordwijk aan Zee,



terwijl hij tijdens het roeien ook nog zeewierrolletjes maakt voor bij de koffie.



Eenmaal in de kelder mocht hij zijn racekunsten vertonen,



die waren zo indrukwekkend dat het raceprogramma spontaan werd aangepast,



het is immers wel de bedoeling dat een nieuwe bezoeker kansloos laatste wordt.



De eerste race was een eruit is eruit met inzetten,



eigenlijk dus een eruit en erin.



En dat met auto's van Marc.



De eindstand ben ik spontaan vergeten,



vast omdat ik er ook weinig van bakte,



om het gevoel bij een auto te krijgen moet je er eerst een paar oefenrondjes mee rijden, en dat mocht nu net niet.



De tweede race was een eruit is eruit zonder inzetten,



en dat met de eigen auto. Jullie begrijpen dat me dat een stuk beter afging,



ik weet zelfs de eindstand nog.



Het is dan tijd om wat eigen auto's te testen



en nieuwe records te rijden.



Igor weet eigenlijk vrij gemakkelijk een betere snelste tijd neer te zetten dan Timon,



zodat van de vaste bezoekers zijn van het keldergebeuren



eigenlijk alleen Dougal en Ollie langzamer zijn dan Timon.



Het is inmiddels tijd om weer naar huis te gaan,



een paar van mijn auto's moeten verder getuned worden maar dan kan ik er races mee winnen.



Hachelijk?  

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Heb ik dit verhaal van jouw auto's niet vaker gelezen hier...

FRANK103 zei

@Sjoerd: jazeker, zelfs de foto's zijn hetzelfde. Knippen en plakken!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Mooie foto's met bijpassend verslag over deze race dag in de kelder.
En wat heb ik moeten lachen om hoe je dat beschrijft over die snuivende dieren...haha..!! Geweldig!!
Bij jullie met mekaar is het altijd weer een feestje.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Marco: het ergste is dat het een waargebeurd verhaal is, niks van gelogen. Het kan altijd erger, zegt men wel. De vraag is hoe.

Suske. zei

Zeewierrolletjes en kruissnuivende hond. Da's pas heikel.

FRANK103 zei

@Suske: ja, heikel en netelig, heel hachelijk!

Ad zei

Mooie competitie, dat slotracen. Alleen al tijd in de laatste regionen rijden'het lijkt de echte racerij wel: een goede coureur rijdt voor een minder goed team (of andersom kan natuurlijk ook?), maar altijd moet de auto beter worden getuned om de volgende keer te kunnen winnen. Ondertussen zit de concurrent ook niet stil... Het leven van van een slotracer is zwaar. Gelukkig heeft de slotracer wel altijd een goed cateringteam achter zich staan! Essentieel toch!?

FRANK103 zei

@Ad: gelukkig staat bij het slotracen de coureur naast de baan en is het gewicht van de coureur minder relevant, er zijn zwaarwegender factoren!

MarcStouten zei

een hachelijk snuffelig verhaal weer! Dat van roeiboot is helemaal waar!

FRANK103 zei

@Marc: ik heb geen fantasie, het moet dus wel waar zijn!

MarcStouten zei

dat dacht ik al :) :)

mirjam kakelbont zei

Mochten jullie niet inrijden met de auto's? Wat zijn jullie hard voor elkaar, zeg. Zeewierrolletjes maken (-:
Kruissnuivende honden vind ik...eh...ranzig. Ik vind het ook geen gezicht als honden aan elkaars kon staan te snuffelen. Doe normaal, denk ik dan, maar kennelijk zit het in de familie want Rosa weigert normaal te doen.
Hachelijke groet!