vrijdag 15 november 2019

Sint Nicolaas en de WOSA


De zaterdag na Sint Maarten komt Sint Nicolaas in ons land aan,



en eerlijk gezegd is Sint Nicolaas mijn favoriete heilige.



Denk maar aan die heerlijke chocolade pepernoten,



aan strooigoed, chocolade letters en aan marsepein.



De tijd van de vrolijke Sinterklaas-deuntjes van Ernst en Bobby en VOF de Kunst hebben we gehad, we kijken ook geen Sinterklaas journaal of Club van Sinterklaas meer.



Maar lootjes trekken, een gedicht en surprise maken, dat doen we nog wel.



Ik heb ook al een aantal jaren foto's gemaakt van Sint Nicolaas op mijn spoortafel, en dit jaar wordt er op het 3-railforum expliciet gevraagd naar WOSA foto's van Sint Nicolaas op de spoortafel.



Waarbij WOSA staat voor World Old Skool Association, een bijna echt bestaande club liefhebbers van jaren 60 treinen.



De trein moet die van de intocht in Apeldoorn zijn,



een stoomlok bouwserie 23, een wit/groen rijtuig, 3 groene 4-assige rijtuigen en een bruine goederenwagen.



En natuurlijk Sinterklaas.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Hachelijk is foto 2, daar is iemand onwel geworden en gevallen... Daar moet snel een EHBO piet naar toe. Overigens ben ik een voorstander van zwarte Pieten.

FRANK103 zei

@Sjoerd: die Preiser is gered, hij mag binnenkort weer op de baan staan. Zwarte Pieten zijn onherkenbaar, roetveegpieten zie je direct wie het is, dan gaat de magie er af. Een Sint zonder helpers, dat is de enige oplossing.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat leuk dat Sinterklaas ondanks zijn drukke schema toch even tijd heeft vrij gemaakt om een bezoekje te brengen aan jouw spoorbaan.
Hij zal net als al jouw blogvrienden behoorlijk onder de indruk zijn van al dat moois.
Ik hoop dat hij nog wat lekkers voor je heeft achtergelaten.

Groeten, Marco

Suske. zei

Als sint op rust zijnde heb ik ooit met een zwarte Miet samengewerkt. Ook haar gezicht was pekzwart. De rest niet. Heikel ?

mirjam kakelbont zei

Als mensen gaan demonstreren tegen deze WOSA-Sinterklaas traditie van jou, eet ik m'n tv op. Dat zal me hachelijk op de maag liggen.
Ga je nog bloggen over jullie "heerlijk avondje?"

FRANK103 zei

@Marco: de Sint en de kerstman doen al jaren mijn spoorbaan aan, als soort van vaste bewoners. Helaas zijn de etenswaren ook 1/87, die stop je in je holle kies.

@Francky: een zwarte Miet kennen we hier niet, en met een miet wordt doorgaans een homofiele man bedoeld. Ik vermoed dat jij iets heel anders bedoelt!

@Mirjam: op mijn spoortafel ga ik de zwarte Pieten niet vervangen door roetveegpieten, er zijn geen Preisertjes die gediscrimineerd worden of zich zo voelen.
Ons heerlijk avondje komt niet op het blog, de avg laat zo zijn sporen achter!

Ad zei

Koop de 103 Sint zijn cadeautjes tegenwoordig in Italië, omdat er een FS goederen-/pakjeswagon achteraan in de trein meerijdt? Overigens geen probleem, wat mij betreft. Ik vroeg het mij alleen af. Misschien heeft Sint 103 een voordelig vervoerscontract met de FS afgesloten. In ieder geval is de 103-Sint-trein 2019 een succes!

FRANK103 zei

@Ad: neef Richard heeft als afwijking dat hij me elk jaar een Italiaans puntdak goederenwagentje voor mijn verjaardag geeft, zodat ik inmiddels een lange sleep van die wagentjes heb. Omdat ze daadwerkelijk in Nederland reden vind ik ze best leuk.