zondag 17 november 2019

Taiwan


Lisanne is op vakantie in Taiwan,



en anno 2019 belt ze niet een keer in de week een minuut naar huis met "Alles gaat goed",



maar whatsappt ze bijna dagelijks over alles wat ze meemaakt.



Omdat foto's meer zeggen dan tekst stuur ze die ook even mee.



Als ik Lisanne van het vliegveld ga ophalen



hoef ik eigenlijk alleen nog maar te vragen hoe de terugreis was,



de rest weet ik dan al.



Maar whatsappen is maatwerk,



en dat voelt de hedendaagse jeugd, zoals Lisanne, heel goed aan.



Ze stuurt mij uitermate informatieve kiekjes van de Taiwanese spoorwegen en Taiwanese keuken,



die ik hier met haar toestemming graag plaats.



De rest van de foto's gaat wel naar de rest van de familie, vrienden en kennissen,



ik ga die binnenkort met haar bekijken,



zodat ze toch haar verhaal over de reis naar Taiwan nog aan mij kan (moet?) vertellen.



Ik ga daarvoor wel enkele lekkere bockbiertjes inslaan.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

mirjam kakelbont zei

Wat een geweldige foto's! Ze zoekt zich te pletter naar alles wat met treinen te maken heeft. Je hebt een extra paar ogen, Frank (-:
Taiwan, tóe maar. Beter dan Hong Kong.
Ze komt straks terug met een rolkoffer vol verhalen. Let maar op.
Lieve groet.

Sjoerd zei

Lisanne heeft straks de hele wereld gezien... Wij dan ook.

MarcStouten zei

Treinen zag ik niet in Gaziantep. Hachelijk!

Wel een tram in Istanboel.

FRANK103 zei

@Mrjam: Lisanne is gek op bockbiertjes, ze kan niet genoeg verhalen meenemen!

@Sjoerd: zeker, ze heeft nu al meer landen gezien dan ik, gelukkig weet ze de belangrijkste bezienswaardigheden (treinen en keuken) op de foto te zetten.

@Marc: geen treinen, dan hoef ik er niet heen....

Lisanne zei

De bullet trein ging helaas veel te snel op het perron om goede foto's van te maken, maar deze laatste paar dagen nog genoeg gelegenheid om de plaatselijke keuken te fotograferen! Nog meer dan genoeg foto's over om te laten zien, misschien maar eens uitzoeken hoe het zit met een mooi fotoboek te maken. Kan ik vast ook wel wat hulp en biertjes bij gebruiken :)

Suske. zei

Leuk om die foto's te mogen zien.
Het gaat er daat helemaal anders aan toe dan hier.
De trein ziet er wel herkenbaar uit.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dat zal zeker een indrukwekkende reis zijn voor Lisanne.
Mooie beelden.
Grappig ook dat complete menu per trein op foto 3.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Lisanne: een geparkeerde bullettrein op de foto zetten? Bockbiertjes ga ik zaterdag halen!

@Francky: een menu van knuffelbeertjes vind ik wel erg! Gelukkig zijn ze niet zo raar met treinen.

@Marco: wat ik voorbij zie komen aan foto's is Taiwan erg mooi, en het is daar lekker weer. Zelf vind ik de treinen in Zwitserland en Oostenrijk wel mooier.