woensdag 20 november 2019

Treinen en fotografie


Treinen zijn heel fotogeniek, dat lijkt me duidelijk.



Ik begrijp ook best dat iedereen spontaan foto's maakt van treinen,



 dat heb ik immers zelf ook.



Natuurlijk is een opkomend zonnetje



of een lelijk gebouw voor een mooie lucht ook fotogeniek,



of een zwart ijsje in Taiwan,



maar treinen winnen toch!



Als ik dan een foto van Marc krijg met zijn mooie oranje racefiets



dan verbaast het me niks dat die voor een trein geparkeerd staat.



Als Mirjam Kakel me dan per mail doorgeeft dat haar dochter Roos, die hier trouwens niet genoemd wil worden,


haar ook mooie treinenfoto's van een bijna zonovergoten vakantie in Georgië stuurt, ach, ik ben dan zeker niet verbaasd!



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Suske. zei

Ik vrees voor een trein verslaving. Da's heel heikel.

FRANK103 zei

@Francky: het begint heel geleidelijk, een vakantiefoto van een trein op een station, dan een bezoek aan een spoorwegmuseum, een treinvakantie, een kleine spoortafel op zolder en het is niet meer te behandelen! Heel netelig!

Sjoerd zei

Volgens mij heb ik ook nog wel een paar treinfoto's ergens op mijn harde schijf staan... Maar die zal ik je besparen.

FRANK103 zei

@Sjoerd: plaats ze op je eigen blog, als opvolger van de transformatorhuisjes?

Ad zei

Heel verslavend, die treinplaatjes. Het lijkt zo'n onschuldige vrijetijdsbesteding. Maar daarin schuilt nu juist het gevaar! Iedere treinrit smaakt naar meer... En voor je het weet, begin je een treinenblog en dan is er geen houden meer aan...

FRANK103 zei

@Ad: het lijkt me dat deskundigen ingegrepen hebben voor het zover komt. Het is een hellend vlak en wanneer gaat het dan echt fout, daarvoor hebben de therapeuten een gedegen opleiding gevolgd. Ik ben vol vertrouwen, een treinenblog, zover komt het niet....

Mirjam Kakelbont zei

Die Leonardo-trein is me gaaf! Ik heb L z'n biografie gelezen en sindsdien ben ik in de ban van.
Mijn broer stuurt me vaak foto's vanuit z'n cabine - van machinist - en dan mag ik raden waar hij rijdt/staat. Dat is me nog nooit gelukt )-:
Jasses, zwart ijs.
Ik heb me rot gelachen om je commentaar bij de racefiets bij de trein. Wat is het leven zonder humor?
Treinen zijn verslaven...Op vakanties maakten we altijd foto's van buitenlandse treinen voor m'n broer.
Groetjes!

FRANK103 zei

@Mirjam: die Leonardo trein is zeker gaaf, ik heb mijzelf als beperking opgelegd om 2, maximaal 3 locomotieven per jaar te kopen, en dan liever niet van die dure, deze lok van Roco kost zeker 300 euro en het blijft dus bij een foto op het blog. Tenzij ik nog de staatsloterij win.