zondag 22 december 2019

Naar de kelder


Vrijdagavond was er weer een raceavond bij Marc in de kelder.


(Nieuwe AutoArt Jaguar van Dougal)

Iedere keer is er wel een soort van thema, geïnspireerd door de actualiteit,


(kerstkransjes)

zo was er eens een avond die ging over een tv programma over het criminele brein, waarbij aantoonbaar criminelen bepaalde delen van hun hersenen minder gebruiken,



die delen waar bijvoorbeeld medelijden en sociaal gedrag en dergelijke zich bevinden.


(Timon laat zich horen: zijn auto staat weer eens naast de baan)

Delen van hersenen die onsportieve lieden misschien ook minder gebruiken.



Deze keer hebben we ons vooral gericht op Timon, waarvoor de avond slecht begon want Ollie had zijn kruis uitgekozen om uitgebreid te snuiven.


(Ollie op zoek naar een kruis)

Bij nader inzien liet Ollie het kruis van Timon links liggen, en dat gaf te denken!


(Ollie in vertwijfeling)

Bij de teamindeling was Timon ingedeeld bij Marc1, Martin en Dougal vormden team 2 en Marc2 en ik team 3.


(Timon, Dougal en Marc 2, die hier niet genoemd willen worden)

Na een uur racen bleken deze 3 teams erg in evenwicht,


(Tucjes)

het verschil tussen nummer 1 en 2 was een halve ronde!


(Dougal en Martin winnen race 1)

We besluiten direct een tweede race te gaan rijden, echter deze keer van een halfuur.



Om de concentratie van Timon te breken beginnen we over kinderwagens en motoren, over auto's waar kinderwagens in kunnen en over motoren die je kunt verkopen als je een kinderwagen moet kopen.


(Timon, Dougal en Marc 2, die hier niet genoemd willen worden)

Helaas kregen we die strategie als een boemerang terug, iedereen die Timon kent weet dat hij 5 kwartier in een uur weet te vullen met kletsverhalen, maar helaas bleef hij redelijk constant rijden terwijl onze concentratie door die constante storende toon steeds verder afnam.


(Timon en Marc1)

Het verhaal over de 100 PK Fiat Panda kan en wil ik hier niet herhalen, in de auto op weg naar huis hoor ik de verhalen nog.



Dat Timon en Marc1 de tweede race wisten te winnen zal ook duidelijk zijn!



Een gezellige maar zeer vermoeiende avond was weer ten einde.



Hachelijk?

14 opmerkingen:

Ad zei

Komt bij mij toch wel de vraag naar boven, gezien je bemoedigende slotraceresultaten, of er niet aan een eigencircuit moet worden gedacht. Oefening baat kunst, toch? Op die manier meer aandacht voor rijstijl/tactiek en uitgebalanceerde voeding.

Sjoerd zei

Zag ik daar zelfs een dame met bijpassende auto... Gekker moet het niet worden.

Renesmurf zei

Het was vast weer reuze gezellig, en hopelijk had ook de hond het goed naar de zin.

FRANK103 zei

@Ad: een houten circuit, dat moet er dan komen. De vraag is waar.

@Sjoerd: dat heb je goed gezien. Ze mocht niet lang meedoen, want ze was veel sneller dan Timon, dat was heel treurig voor Timon, dat gaf hele nare foto's.

@Rene: de hond had niet zijn dag, of dat lag aan de geur van het kruis die hij had gesnoven?

MarcStouten zei

Foto met Ollie aan de enveloppen mis ik?!

J.W.de Groote zei

Mooi verslag,in geuren en kleuren!Nog altijd jaloers op je culinaire foto's! Zelf mag ik het niet meer over de kleffe cake hebben in woord en beeld!#Censuur! Daar word ik voor behandeld. Gelukkig ga ik er wel beter van racen! Anyway het zag er weer uit als een spannende raceavond!

FRANK103 zei

@Marc: dat zou dit blog teveel diepgang geven!

@JW: ik verwacht al jarenlang benaderd te worden voor een nieuwe loopbaan als culinair fotograaf. Vanwege die foto's nodigt Marc me ook nog steeds uit om te komen racen, voor mijn raceprestaties en andere foto's hoeft dat niet.

Suske. zei

Met al dat kruisruiken vrees ik toch voor de gezondheid van die hond. Lijkt me heikel.

FRANK103 zei

@suske: gelukkig haakt Ollie tijdig af als bepaalde geurgrenzen overschreden worden. Ik weet niet waar die geurgrenzen uit bestaan, dat kan ook zomaar een teveel naar bloemetjeszeep ruiken zijn, maar hachelijk is dat kruisruiken zeker!

Kees zei

Ha Frank, dat was ongetwijfeld weer een oer gezellige avond, mooie raceauto's overigs.
Wens je een fijne en gezellige kerstdagen.
groet Kees.

FRANK103 zei

@kees: het was zeker gezellig! Jij ook fijne feestdagen!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dat ziet er weer gezellig uit.
En Ollie was ook weer van de partij...haha...!!

Fijne kerstdagen!!

Groeten, Marco

Mirjam Kakelbont zei

Mooie raceauto's! Meestal kijk ik daar langs. Ik concentreer me meer op Ollie en het lekkers dat voorbij komt.
Wij hadden eerste kerstdag een familiequiz. Mijn groepje lag zes ronden voor en verloren de zevende en laatste ronde. En we waren nog wel zo hachelijk fanatiek (-:
Lieve groet

FRANK103 zei

@Marco: het was erg gezellig, eigenlijk is het iedere keer gezellig!

@Mirjam: doe ik zoveel moeite de raceauto's mooi op de foto te zetten, scroll je er gewoon voorbij op zoek naar een kruisruiker en vette hap, dat is heel hachelijk!
Eigenlijk vind ik een spel waarin het spannend blijft tot het einde wel zo leuk, dan is er altijd toch nog de mogelijkheid om het spel te winnen. Als je 6 rondes voor ligt en je verliest alsnog is dat minder leuk, dan is het gewoon een waardeloos spel. Zo'n spel ligt voor oud en nieuw bij de kringloopwinkel, denk ik. Heel hachelijk!