zondag 5 januari 2020

Louwman museum deel 2


Ik heb teveel foto's gemaakt in het Louwman museum


(Alvis)

en ben ook van plan er teveel aan jullie te laten zien.


(Alvis)

Altijd jammer als zoiets gebeurd,


(Alvis)

maar gezien het aantal bezoekers van dit blog



en het nog kleinere aantal bezoekers dat de moeite neemt te klagen bij de reacties, ga ik het toch doen!


(Koffie met appeltaart met een toefje slag)

Uiteraard begint het met nog een aantal Alvis foto's te plaatsen.



Waarbij Alvis een automerk is dat opgegaan is in Rover.



Het Louwman museum laat vooral de ontwikkeling van de auto zien.



Van draagkoets, koets, gemotoriseerde koets naar een moderne auto.


(De oude schicht van Ollie B. Bommel?)

Daarbij worden regelmatig vooral auto's van bepaalde merken uitgebreid getoond,



zoals Benz, Spijker en bijvoorbeeld Bugatti.



Het museum is daarmee veel gevarieerder dan bijvoorbeeld het Porsche museum,



waar alleen een paar verschillende Porsches te zien zijn.


(Oudste gemotoriseerde bus)

En waar niet verteld wordt dat de oorspronkelijke vorm eigenlijk bedacht is door Tatra.



Dat vertelt het Louwman museum dan weer wel!



De Bugatti's vonden we, mijn broer Rob en ik, extra leuk door door de aflevering van het TV programma showroom


(Bugatti)

waarbij Jean Prick - de huilende Bugatti liefhebber - niet meer in de Bugatti van zijn vader mocht rijden nadat hij een verkeersovertreding gemaakt had.


(Bugatti)

Mochten jullie een beeld hiervan willen krijgen, het staat op Youtube! Filmpje van Showroom.


(Bugatti)

Het verzamelen is de vader van Louwman al begonnen in 1934,


(Eén van de drie Aston Martins gebruikt voor de film Goldfinger)

met de aankoop van een Dodge die in bezit is geweest van de heer Dodge zelf.



Uiteraard staat die auto ook in het museum.



In het volgende bericht ga ik wat kunst en auto's laten zien.



Uiteraard weer met teveel foto's en nietszeggende tekst.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ik vind het leuk hoor, eerst rustig kijken en dan lekker doorscrollen dan is het net een filmpje. Ik vind je teksten er tussen niet zo sterk. Maak er wat van.

FRANK103 zei

@René: lees jij die tekst dan? Dat is meer ter opvuling.

Kees zei

Hoi Frank, ben ik ff blij dat ik bij de bezoekers hoort, anders had ik wel deze fraaie blogpost gemist. Geweldig !
Groet Kees.

Sjoerd zei

Mij hoor je niet klagen, ik mag dat wel, die oude bakken...

FRANK103 zei

@Kees: blij dat jij het ook leuk vindt, daar had ik eigenlijk niet op gerekend!

@Sjoerd: van jou wist ik het wel dat je deze berichten over Louwman leuk zou vinden, als bezoeker van het Louwman museum en liefhebber van oude auto's!

Suske. zei

Ik zie die oude wagens ook wel.
De slagroom is natuurlijk meegenomen.

Ad zei

D
Ie Showroom-aflevering met de huilende Jean Prick staat mij ook altijd nog bij!

FRANK103 zei

@Ad: Showroom was zo'n programma waar we graag naar keken, wat een vreemde vogels wonen er in ons land. Dat is alleen maar erger geworden!