maandag 6 januari 2020

Het Louwman museum deel 3


Ik geef direct toe dat ik een kunstbarbaar ben,



dichter Deelder vond ik helemaal niks want ik ken geen gedicht van hem dat rijmt,



maar ook het kliederwerk van ene Knoeier Appel op deze eens zo fraaie Mercedes 190 vind ik een enkeltje Siberië waard.



De gemiddelde graffiti spuiter die Sjoerd op zijn blog laat zien (Murals)


(spijker met kunstzinnige toeter)

had deze automobiel minder ernstig mishandeld.


(toeter)

Op het bordje bij de auto stond ook nog dat Appel iets met zijn geklieder heeft bedoeld,


(Eerste model Toyota heeft Louwman opgeduikeld in Rusland wacht op een fatsoenlijke verfbeurt)

anders dan deze auto te ruïneren.



Als we verder lopen over de eerste verdieping van het fraaie Louwman museum hangen er na de posters ook echte schilderijen,



ik heb een foto van de olieverf gemaakt om dit iets duidelijker te maken.



Het resultaat vind ik wel fraai,


(Kapotte auto wordt uit z'n lijden verlost)

maar liever kijk ik naar de fraaie kunstzinnig vormgegeven bolides die Louwman heeft verzameld.



Auto's met ei-vorm



of wigvorm,



enorme motorkleppen



of gewoon een vierkante Mercedes voor de Duitse keizer.



De auto die Louwman zelf noemt als een van de mooiste uit zijn verzameling.



Of de zwaan-auto uit India.



Of de zebra auto



met een zebrabeeldje op de motorklep.



Minder kunstzinnig maar wel groot is de Cadillac van Elvis,



naar wie deze speciale tentoonstelling bijna was genoemd als men de A en de E niet had verward.



Gelukkig is er na zo'n dagje cultuur en kunst een eenvoudige doch voedzame maaltijd.



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Je kunt door die Mercedes niet eens naar buiten kijk... Maar voor een McDonalds had je niet zover hoeven te rijden...

FRANK103 zei

@Sjoerd: het is heel avontuurlijk een McDonalds te bezoeken die ver van huis is, soms hebben ze andere delicatessen op de menukaart staan, zoals de McDonalds in Duitsland.

Kees zei

hoi Frank, eveneens weer een prachtige blogpost, er staat flink wat aan waarde opgesteld.
Groet kees.

Suske. zei

Ik heb zopas mijn dochter de kast opgejaagd met een gedicht van Deelder. Heikel ?

FRANK103 zei

@Kees: het zijn unieke auto's, maar of ze ook veel waarde hebben?

@Francky: rijmde het gedicht van Deelder of niet, dat is de vraag!

Mirjam Kakelbont zei

Na het zien van zoveel auto's is je maag wel toe aan vulling (-:
De geredde Toyota die nog geverfd moet worden, vind ik het mooist. Niets meer aan doen!
Dat geklieder van Appel vind ik ook waardeloos. Ik vind het schilderij van de raceauto het mooist...
Hachelijke groet

Ad zei

Na zoveel moois, ben je toe aan een maaltijd.

FRANK103 zei

@Mirjam: ik vond het schilderij ook erg fraai, van dichtbij lijkt het nergens naar, maar van 10 meter afstand is het erg fraai. Een zelfde effect als bij Van Gogh, dat is van dichtbij ook kliederwerk. Die Toyota doen ze echt niks meer aan, die is heel zeldzaam!

@Ad: het grut had ik een stop bij de M beloofd, en wat je belooft dat moet je doen!