donderdag 9 januari 2020

Run what you brung


Dougal, die hier trouwens niet genoemd wil worden, had ons uitgenodigd voor een slotrace wedstrijd



bij hem thuis in de binnenstad van Amsterdam.



Op ons verzoek op de zondagmiddag, want dan was het parkeren gratis.



Het circuit lag er al klaar voor,



de koffie was er klaar voor



en de rijders bereiden zich op hun eigen wijze voor.



Frits probeert het met het hypnotiseren van zijn auto, Igor is draadjes aan een baanstuk aan het solderen.



Martin probeert het met het schuren van de achterbandjes



en ik test mijn Ninco Honda NSX.



Het thema was 'run what you brung',



maar Dougal heeft een tweetal snelle Slot-it Ford GT40 staan die het erg goed doen op zijn baan.



Igor wordt aangewezen als wedstrijdleider en hij berekent dat we 30 races moeten rijden



om alle 6 deelnemers tegen elkaar op zowel de binnenbocht en buitenbocht te laten rijden.



Rond 14.00 gaat de race dan van start en na 30 wedstrijden van 3 minuten is het ongeveer 17.00 als de laatste race gereden is.



In 3 minuten rijden we tussen 29 en 34 rondjes,



in het begin van de race zijn rondjes van 5,4 seconden al erg snel,



na verloop van tijd rijdt bijna iedereen rondjes onder de 5 seconden, met Dougal als snelste rijder.



Dougal berekent de eindstand,



de scores liggen erg dicht bij elkaar, met 10 races met ongeveer 31 rondjes per race.



Igor, Frits en Dougal gaan hierna nog een tweede race rijden, Marc, Martin en ik gaan huiswaarts, een erg gezellige racemiddag is weer ten einde.



Dougal nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

7 opmerkingen:

dougalf zei

Een geweldige samenvatting dank we wel Frank! Ik vond het ook heel leuk

>Dougal berekent de eindstand
"en de winnar is ... oh wacht ik heb Frank vergeten" 😂

Sjoerd zei

Als je er maar plezier in hebt...

FRANK103 zei

@Dougal: ja, dat was heel jammer voor Martin!

@Sjoerd: dat hebben we!

Mirjam Kakelbont zei

Op zo'n manier vlĂ­egt zo'n middag natuurlijk voorbij.
Ik vind het onterecht dat jij niet hebt gewonnen. Verzin zelf maar een reden (-: Misschien omdat Ollie thuis was?
Die tram pikte je mooi nog effe mee!

Kees zei

Wat spanning, wat 'n sensatie. prachtig tijdverdrijf Frank.
Groet Kees.

Renesmurf zei

Je kan je prima vermaken in Amsterdam, dat merk je wel weer!

FRANK103 zei

@Mirjam: die tram was een voltreffer, en ik had deze race wel gewonnen, al was Dougal me eerst even vergeten.

@Kees: bedankt, ja het is heerlijk ontspannend en vooral erg gezellig.

@René: er is voldoende vermaak in Amsterdam, dat heb ik gemerkt!