maandag 30 maart 2020

De Huider baan

Meneer Huider, bekend van de gelijknamige modelspoorwinkel,



had in zijn winkelpand een grote ophijsbare modelspoorbaan gebouwd.



Nu is de winkel in 2017 verhuisd naar een nieuw pand, met een hele grote zolder.



Meneer Huider is zelf ook gek op modelspoor, dus op die zolder is weer een hele grote modelspoorbaan in aanbouw.



Iedere maand is de baan te bewonderen, op internet is te lezen welke aanpassingen er zijn en die kan je dan met eigen ogen bekijken.



Deze foto's van juli 2019 zijn van een de eerste rijdagen na de verhuizing naar dit nieuwe pand.



Het gaat langzaam, Ernst Huider maakt en bouwt alles zelf, zonder hulp, maar het gaat vooruit.



Zo nu en dan ga ik op de zaterdagmorgen naar Heerhugowaard, om de voortgang (en koopjes) zelf te bewonderen.



Hachelijk? 

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat wordt straks een echte bezienswaardigheid. Ik kan me voorstellen dat je daar aardig wat uren aan kwijt bent.

Ik groet u,
namasté

Suske. zei

Da's inderdaad mooi om zien ook al heb ik zelf geen loc in huis.

FRANK103 zei

@Sjoerd: hij is al verder, ik ga meer foto's plaatsen!

@Francky: om bij meneer Huider te gaan kijken hoef je zelf geen modelspoorder te zijn, dat mag gewoon!

Ad zei

Ja Frank, een baan van zo'n omvang, daar kunnen we alleen maar van dromen. Logisch, dat je de ontwikkelingen op de voet volgt! En wij genieten daardoor mee! Prima, kijk al uit naar de volgende aflevering.

Mirjam Kakelbont zei

Wat een energie en liefde voor treinen steekt daarin! Leuk om te zien dat iemands werk nog steeds zijn grootste hobby is. En omgekeerd.
Lieve groet.

FRANK103 zei

@Ad: ik ga mijn fotoarchief bekijken, misschien heb ik recentere foto's!

@Mirjam: leuk als je van je hobby je werk kan maken, maar toch een valkuil ook, hij is alleen nog bezig met (model)treinen.